افراد موفق با داشتن چه عادت های متمایزی به پیشرفت رسیده اند؟

انگیزشی - افراد موفق با داشتن چه عادت های متمایزی به پیشرفت رسیده اند؟

افراد موفق دارای عادت های مشترکی هستند و همین عادت ها سبب پیشرفت شان می شود. خیلی ها مدام به این فکر می کنند چطور می توانند به فردی موفق تبدیل شوند؛ اما از این واقعیت بی اطلاع هستند که هر آنچه برای رسیدن به اهداف و رویاهایشان نیاز است در درون خود آنها وجود دارد. با بلاگ دادزن همراه باشید.

افراد موفق به خاطر عادت های متمایزشان به موفقیت رسیده اند. در واقع عادت های یک فرد ۹۵ درصد رفتار او را در بر می گیرد.

در هر موقعیتی که اکنون در آن قرار دارید یا در آینده به آن خواهید رسید در گرو عادت هایی است که در خود پرورش داده اید. با ایجاد و تثبیت عادت های خوب و مثبت می توانید به یک فرد موفق تبدیل شوید و یک زندگی پربار داشته باشید. افراد موفق ۷ عادت مشترک و متمایز دارند. به مدت هزاران سال، دلیل موفقیت در زندگی انسانها توسط دانشمندان و فیلسوفان جمع آوری شده است. نتیجه یافته های آنها این است که افراد موفق عادت های خوب و مثبت دارند. در این مقاله قصد داریم به هفت عادتی اشاره کنیم که افراد موفق با تکیه بر آنها می توانند از حداکثر توان خود در انجام کارهایشان استفاده کنند.

در راستای اهداف شان حرکت می کنند
اولین عادتی که برای رسیدن به موفقیت باید داشته باشید هدف محور بودن است. باید هدف تعیین کردن را به یک عادت تبدیل کنید، پس در طول روز تمام وقت خود را برای رسیدن به اهداف واضح و نوشته شده صرف کنید. تمام افراد موفق به شدت هدف محور هستند. آنها دقیقا می دانند به دنبال چه چیزی هستند، تمام اهدافشان را روی کاغذ می آورند، برنامه ی رسیدن به هدفشان را می نویسند و هر روز برنامه ی خود را دنبال می کنند و آن را قدم به قدم جلو می برند.

براساس نتایج گام برمی دارند
عادت مثبت دیگری که افراد بسیار موفق در خود ایجاد کرده اند، قدم برداشتن براساس نتایج قبلی است. اگر نتیجه مثبت است به مسیر خود ادامه دهید؛ اما اگر می خواهید نتایج بهتری به دست آورید، بیشتر کار کنید یا روش کار خود را عوض کنید.

فعالیت محور هستند
عادت دیگری که باید در خود تقویت کنید فعالیت محور بودن است. شاید فعالیت محور بودن را بتوان اصلی ترین عادت برای رسیدن به موفقیت دانست. فعالیت محور بودن به معنای آن است که از جای خود بلند شوید و کارتان را انجام دهید و سریع هم انجام دهید. این عادت احساس وظیفه توام با عجله و اضطرار در فرد ایجاد می کند. پس همیشه باید آماده ی انجام فعالیت باشید. برای رسیدن به موفقیت باید سریع و دقیق دست بجنبانید، .

شاید لازم است طفره رفتن را رها کنید و با خود نگویید این کار را سر فرصت انجام می دهم. تمام ترس هایتان را کنار بگذارید و از تمام توان تان برای رسیدن به چیزی که لیاقتش را دارید استفاده کنید. سه عادت هدف محوری، نتیجه محوری و فعالیت محوری چیزی است که موفقیت فرد را تضمین خواهد کرد.

مردم محور هستند
عادت چهارم افراد موفق ، مردم محوری است. لازم است ارتقای روابط با مردم را در اولویت خود قرار دهید و آن را در بالای لیست بگذارید. برای مردم محور بودن، لازم است برخی خصوصیات را در خود بوجود آورید، خصوصیاتی چون صبر، مهربانی، دلسوزی و روشن فکر بودن.

شادی و موفقیت در زندگی از توانایی شما در کنار آمدن با دیگران به دست می آید. اگر واقعا بخواهید، می توانید در ارتباط برقرار کردن با دیگران موفق شوید. باید بدانید تنها راه ایجاد یک عادت تکرار آن به صورت منظم است. هر چقدر بیشتر تلاش کنید فرد فوق العاده ای در ارتباط با دیگران باشید همان قدر چنین خصوصیاتی را در خود ایجاد می کنید و واقعا به یک فرد فوق العاده تبدیل می شوید.

برای سلامتی خود ارزش قائل هستند
یکی از عادات مشترک افراد موفق این است که به سلامتی خود اهمیت می دهند. این بدین معناست باید به دقت به برنامه غذایی خود توجه کنید و همیشه غذاهای مناسب و به مقدار مناسب بخورید. باید به طور منظم ورزش کنید و تمام ماهیچه ها و مفاصل تان را به کار بگیرید که به تناسب اندام برسید. افراد موفق عادت های خوبی برای استراحت دارند. آنها به این باور رسیده اند تغذیه ی سالم در کنار ورزش و برنامه ی خواب مناسب، سلامتی آنها را در سالیان آتی تضمین می کند.

بسیار صادق هستند
عادت دیگر افراد موفق، صداقت و راست گویی است. برای رسیدن به موفقیت باید صادق باشید، زیرا شخصیتی که در طول زندگی از شما شکل می گیرد از هر چیزی مهم تر است.

صداقت به معنای آن است که اصل حقیقت را در تمام کارهای خود اعمال کنید. باید کاملا نسبت به خودتان و دنیای پیرامون تان واقع نگر باشید. ملاک های مشخصی برای خود تعیین کنید و برنامه ها و کارهایتان را بر پایه ی همین ملاک ها جلو ببرید. یک بینش در ذهن داشته باشید و طوری زندگی کنید که کاملا با ایده آل هایتان سازگار باشد. هیچ وقت صداقت و آرامش ذهنی خود را با چیزی عوض نکنید. اینکه در زندگی صداقت داشته باشید از دیگر عادات خود لذت خواهید برد.

بسیار منضبط هستند
منضبط بودن عادت دیگری است که می توان آن را ضامن ایجاد عادت های دیگر دانست. مهم ترین و بهترین خصوصیتی که یک فرد می تواند در خود ایجاد کند، منضبط بودن است، این که خود را مقید کند روی خود کنترل داشته باشد و بهترین خودش باشد. منضبط بودن ویژگی ای است که برای موفق شدن در تمام ابعاد زندگی لازم است.

تمام عادات افراد موفق، از جمله هدف محوری، نتیجه محوری، فعالیت محوری، مردم محوری، توجه به سلامت جسمی، صداقت و منضبط بودن اکتسابی هستند. باید قبول کنید به خاطر عادت هایی که دارید در جایگاه فعلی تان قرار گرفته اید. اگر همین امروز عادت های خود را تغییر دهید، آینده ی خودتان را تغییر می دهید. البته خیلی از عادت های فعلی شما به طور اتفاقی و از زمان کودکی در شما رشد پیدا کرده اند.

شما این قدرت را دارید که شکل گیری شخصیت خود و تمام اتفاقات آینده را با تصمیمات امروزتان تحت کنترل بگیرید. پس چه بهتر که با ایجاد عادت های مثبت به سمت موفقیت گام بردارید.

ایجاد این عادات کار چندان ساده ای نیست؛ اما وقتی در زمره افراد موفق قرار بگیرید، نه تنها از موفقیت خود بلکه از موفقیت دیگران هم لذت خواهید برد. پس از همین امروز، عادت هایتان را تغییر دهید و کنترل زندگی تان را به دست بگیرید.

منبع: entrepreneur

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.