دلایل عجیب و حتی ترسناک برای اثاث کشی!

دلایل عجیب و حتی ترسناک برای اثاث کشی

بشر از بدو آفرینش در حرکت بوده و در طول تاریخ از محلی به محل دیگر کوچ کرده تا شرایط بهتری را برای زندگی تجربه کند. این جابجایی شاید امروزه شکل دیگری پیدا کرده اما ماهیت اصلی آن که همانا بهبود شرایط زندگی است، تغییری نکرده است. با این حال، شنیدن کلمه اثاث کشی و نقل مکان برای فرد اجاره‌نشین به خودی خود ترسناک و تداعی کننده یک فرآیند طولانی، خسته‌کننده و سخت است.

یکی از مهمترین دلایل جابجایی مردم، نیاز به داشتن فضای بزرگتر برای خانواده است. دلیل دیگر را می‌توان افزایش درآمد و رفاه مالی بالاتر اشاره کرد و در مورد افراد اجاره‌نشین پایان یافتن موعد اجاره و درخواست صاحبخانه عامل بسیاری از نقل مکان ها و اثاث کشی هاست.

اما ممکن است حتی برخی دلایل به ظاهر عجیب و کم اهمیت هم باعث نقل مکان یک فرد یا خانواده از محلی به محل دیگر یا شهری به شهر دیگر شود. گاهی ممکن است در وهله‌ی اول دلیل از نظر شما قانع‌کننده نباشد مثلا بسیاری از افراد به دلیل وجود حشرات موذی دست به جابجایی می‌زنند. درصورتی که احتمالا آن‌ها نیز راه‌های مختلف را امتحان کرده‌اند اما به نتیجه نرسیده‌اند.

دلایل عجیب اثاث کشی

مادامی که به عنوان یک دانشجو از خانه دانشجویی خود به محل دیگری نقل مکان می‌کنید یا وسایل زندگی چندان زیادی ندارید، اثاث‌کشی کار سخت و ترسناکی نیست. برای چنین افرادی، فرآیند جابجایی از شروع جمع کردن و بسته بندی وسایل گرفته تا پیدا کردن یک شرکت باربری و جابجایی ممکن است کمتر از یک روز زمان ببرد.

اما بعضی وقت‌ها اثاث کشی آنقدر سخت و طاقت فرسا می‌شود که کنترل آن تقریبا از دست شما خارج شده و تبدیل به یک کابوس جدی می‌شود.

گرچه در بسیاری موارد اتمام قرارداد اجاره، افزایش ودیعه و بزرگتر کردن یا تبدیل به احسن کردن خانه باعث می‌شود تا افراد ناچار به جابجایی شوند و افراد اجاره‌نشین معمولا ناچارند بارها و بارها اثا‌ث کشی کنند اما برخی عوامل خنده‌دار، ترسناک و حتی معمولی دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شوند افراد رنج اثاث کشی را به جان بخرند تا این شرایط را به نفع خود تغییر دهند. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم.

برخی عوامل خنده‌دار، ترسناک و حتی معمولی دیگری هم وجود دارند که باعث می‌شوند افراد رنج اثاث کشی را به جان بخرند تا این شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

۱٫سر و صدای حیوانات خانگی همسایه

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر فردی رخ دهد، مجاورت با همسایه‌ای است که سگ یا حیوان خانگی پر سر و صدایی دارد و باعث می‌شود وقت استراحت از سر و صدای آن سرسام بگیرید. حتی اگر عاشق حیوانات باشید هم دلیلی نمی‌شود تا از صدای پارس‌ شبانه سگ همسایه خوشتان بیاید و طبیعی است تنها فردی که شاید بتواند این سر و صدا را تحمل کند، صاحبش باشد.

دلایل عجیب اثاث کشی

وقتی این سر و صدا از صبح تا شب و حتی وقت خواب تکرار شود، دیگر چاره‌ای جز فرار از آپارتمان برای شما باقی نمی‌ماند.

۲٫رفت و آمد دشوار به محل کار و منزل

بسیاری از ما، ساعت‌ها از وقت با ارزش خود را روزانه در مسیر رفت و آمد به محل کار و خانه می‌گذرانیم در حالی که اگر محل زندگی به اداره یا شرکت نزدیک بود قطعا کیفیت زندگی ما افزایش چشمگیری پیدا می‌کرد.

دلایل عجیب اثاث کشی

شاید در خوشبینانه‌ترین حالت بتوانید این مسیر طولانی را برای یک الی دو سال تحمل کنید اما در بلند مدت این رفت و آمدها بسیار فرسایشی شده و حتی ممکن است به دلیل دیر رسیدن به محل کارتان، امنیت شغلی خود را هم به خطر بیاندازید. شاید به جرأت بتوان گفت که سالانه بسیاری از اثاث‌کشی‌ها به همین دلیل اتفاق می‌افتد.

۳٫همسایه بد!

هر چقدر بتوان خیلی از مشکلات نظیر دوری مسیر را تحمل کرد اما برای بسیاری از افراد تحمل کردن یک همسایه بد و مردم آزار به هیچ وجه امکانپذیر نیست.

یک همسایه بد نه تنها اعصاب شما را خرد می‌کند بلکه اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که زیاد رفت و آمد و مهمان دارید هم ممکن است این مساله به مذاق همسایه بد شما خوش نیاید و همیشه برای شما و حتی مهمانانتان دردسر ایجاد کند.

دلایل عجیب اثاث کشی

همسایه بد می‌تواند آرامش را از شما سلب کند و به دلیل اینکه نزدیک شما زندگی می‌کند و از رفت‌وآمدهای شما خبر دارد، می‌تواند مشکلات جدی برای شما ایجاد کند.

البته احتمال وجود همسایه بد که بی‌دلیل دشمنی کند و شما را آزار دهد بسیار کم است و معمولا مشکلاتی که در ساختمان بین شما و همسایه پیش می‌آید با گفتگو قابل حل است.

۴٫نشتی لوله‌ها و فرسودگی

هیچ چیز مثل نشتی‌های مکرر یا ترکیدگی لوله‌های آب در یک خانه نمی‌تواند وحشتناک باشد. حتی اگر اجاره‌نشین باشید و هزینه تعمیرات اساسی با صاحبخانه باشد هم کنده کاری و لوله کشی به اندازه یک اثاث‌کشی دردسر و سختی دارد.

دلایل عجیب اثاث کشی
حتی اگر عاشق حیوانات باشید هم دلیلی نمی‌شود تا از صدای پارس‌ شبانه سگ همسایه خوشتان بیاید و طبیعی است تنها فردی که شاید بتواند این سر و صدا را تحمل کند، صاحبش باشد.

فرسودگی لوله‌کشی و تاسیسات خانه یکی از دلایل متدوالی است که باعث می‌شود جابجایی افراد از خانه‌شان می‌شود.

۵٫آب و هوای بهتر

بهره‌مندی از کیفیت زندگی بالاتر حق طبیعی هر شهروندی است. در بسیاری از شهرهای بزرگ، کیفیت آب و هوای هر محله با محله دیگر بسیار متفاوت است و معمولا افراد برای داشتن سبک زندگی سالم‌تر و بهره‌مندی از آب و هوای بهتر از محلی به محل دیگر یا حتی شهری به شهر دیگر نقل مکان می‌کنند.

دلایل عجیب اثاث کشی

۶٫ساختمان قدیمی با امکانات ضعیف

اگر جزو آن دسته از صاحبخانه‌های وسواسی و سختگیر هستید قطعا بیشتر از سایرین در معرض جابجایی خواهید بود. کثیف بودن و نظافت پایین راهروها و حیاط، شیشه‌های شکسته، امکانات ضعیف رفاهی، بوی نامطبوع فاضلاب و ده‌ها مشکل دیگر باعث می‌شود به این فکر کنید که تا چه حد هزینه کردن برای تعمیرات و رفع ایرادها منطقی است.

دلایل عجیب اثاث کشی

در بسیاری موارد به این نتیجه می‌رسید که بهتر است عطای تعمیرات را به لقای آن ببخشید و رنج اثاث کشی کردن را به جان بخرید و نقل مکان کنید تا بلکه در خانه‌ای مطابق میل خود زندگی کنید.

درصورتی که اجاره‌نشین باشید نیز هزینه برای ساختمان منطقی به‌نظر نمی‌رسد و ممکن است این مسئله برای مالک هم اهمیتی نداشته باشد. در این صورت ترجیح می‌دهید محل زندگی خود را عوض کنید تا اینکه در محیطی آشفته و بد و نازیبا زندگی کنید.

۷٫حشرات موذی

مشاهده سوسک و حشرات موذی در خانه می‌تواند به خودی خود یک دلیل منطقی برای اثاث کشی باشد. تقریبا هیچ خانمی را نمی‌توان پیدا کرد که تحمل حشرات موذی در خانه و آشپزخانه را داشته باشد.

در بسیاری از موارد حتی استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها هم در دفع حشرات موذی مانند موریانه و سوسک موثر نیستند و اینجاست که تنازع بقا را باید به حشرات موذی باخته و محل جدیدی را برای زندگی خود انتخاب کنید.

دلایل عجیب اثاث کشی

در این مورد نیز اگر اجاره‌نشین باشید کمتر به رفع مشکل و از بین بردن حشرات موذی فکر می‌کنید و تعویض خانه راه‌حل منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد.

معمولا افراد اجاره‌نشین به دلیل جابجایی بیشتر خاطرات شیرین و جالبی از اثاث کشی دارند. اگر شما هم تاکنون تجربه اثاث‌کشی داشته‌اید می‌توانید در بخش نظرات از تجربیات و خاطرات تلخ و شیرین آن برای ما بنویسید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.