شرایط فروش برلیانس تیر ۱۳۹۸

شرایط فروش برلیانس تیر 1398

دومین فراخوان طرح تبدیل خودروهای برلیانس، از ساعت ۱۰ صبح امروز – ۱۰ تیرماه – از سوی سایپا اجرا شده است.

طبق بخشنامه فوق، این طرح برای تعهدات مشتریانی است که دعوتنامه تکمیل وجه مابه التفاوت برای آنها صادر نشده است.

محصولات برلیانس در ایران

سال ۹۳ نخستین سالی بود که تولید برلیانس در ایران آغاز شد. اولین مدلی تولیدی این شرکت، برلیانس H330 بود که از اسفندماه ۹۳ چرخه تولیدش به‌راه افتاد و از مدل ۹۴ فروخته شد.

سال ۹۴، دومین عضو خانواده H300 نیز به خط تولید سایپا رفت؛ با شروع تولید برلیانس H320 از خردادماه ۹۴، سایپا می‌خواست به تیراژ سالیانه ۱۸ هزار دستگاهی برای خانواده H300 برسد، اما به هدفش نرسید و تنها ۱۰ هزار دستگاه برلیانس را به بازار فرستاد.

در نیمه دوم سال ۹۴، تولید برلیانس H230 در سایپا شروع شد، اما نسخه هاچ‌بکش، یعنی برلیانس H220، با یکسال تاخیر به تولید رسید.

در بهمن‌ماه ۹۵، سایپا خط تولید خانواده H200 را نیز به پارس خودرو منتقل کرد تا از این به بعد همه اعضای این خانواده، در کنار یکدیگر باشند! انتقال خط تولید H200 از سایپا به پارس خودرو حدود دو هفته طول کشید و نخستین سری تولیدی H200 پارس خودرو نیز از اردیبهشت‌ماه ۹۶ به بازار آمد.

در پاییز ۹۶، سومین محصول برلیانس به خط تولید پارس خودرو رسید. مهم‌ترین ویژگی برلیانس کراس، این بود که در ایران همزمان با عرضه‌اش در سایر بازارهای آسیایی، تولید شد و برخلاف خانواده H200 و H300، محصولی قدیمی محسوب نمی‌شد. این خودرو ابتدا C3 Cross نام داشت، اما پارس خودرو عبارت C3 را از روی نام مدل مونتاژی‌اش حذف کرد.

از اسفندماه ۹۶، سایپا عرضه برلیانس را با پیشرانه جدید ۱٫۶۵ لیتری آغاز کرد. این پیشرانه تنها برای خانواده H300 و همچنین برلیانس کراس قابل سفارش بود. از ابتدای سال ۹۷ نیز هرچند امکان خرید برلیانس با هر دو پیشرانه، وجود داشت، اما طبق برنامه‌ریزی سایپا، تا قبل از نیمه دوم سال ۹۷، عرضه پیشرانه ۱٫۵ لیتری آن متوقف می‌شود. پیشرانه جدید برلیانس، برتری چندانی نسبت به گذشته‌اش ندارد، ولی به‌لطف جعبه‌دنده بهبودیافته‌اش، توانسته عملکرد این سدان پرفروش را بهتر از قبل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.