مقایسه پژو ۲۰۰۸ با خودروهای هم‌ رده

مقایسه پژو ۲۰۰۸ با خودروهای هم‌رده

روش درست بررسی پژو ۲۰۰۸ این است که این خودرو را در کلاس کراس‌اوور‌های جمع‌وجور با دیگر رقبایش مقایسه کنیم تا قدرت این خودرو نسبت به خودروهای هم‌سطحش مشخص شود.

مقایسه با رنو کپچر

معروف‌ترین رقیب پژو ۲۰۰۸ رنو کپچر است. این خودرو، ترکیبی از رنو و نیسان است و مشخصات نیسان جوک را هم دارد. با این تفاوت که رنگ‌بندی سقف این خودرو، دست مصرف‌کننده را بازتر می‌گذارد. طراحی داخلی این خودرو، به پای پژو ۲۰۰۸ نمی‌رسد. قدرت موتور و شتاب این خودرو از پژو ۲۰۰۸ کم‌تر است. همچنین مصرف سوخت کم، ابعاد مناسب و سواری گرفتن از آن در مقایسه با پژو ۲۰۰۸، در سطح پایین‌تری قرار دارد.

مقایسه با نیسان جوک اسکای پک

این خودرو در سال ۲۰۱۰ توسط نیسان معرفی شد تا نمونه‌ای جدید از هاچ‌بک‌های شهری باشد. طراحی این خودرو دارای تضاد جالبی است که البته شاید به ذائقه هر کسی خوش نیاید.

در مدل‌های فیس‌لیفت شده این خودرو، سیستم‌های ایمنی و طراحی مورد توجه بیش‌تری قرار گرفته است. مشخصات فنی نیسان جوک اسکای پک هم جزو مزیت‌هایش محسوب می‌شود. همچنین این خودرو جزو مدل‌های بدون توربو به حساب می‌آید. در کل گزینه خوبی برای تردد است، اما از نظر صرفه اقتصادی در مصرف بنزین، به نظر می‌رسد که ۲۰۰۸ بهتر باشد.

مقایسه با سانگ‌یانگ تیوولی

بعضی از افراد معتقدند پژو ۲۰۰۸ نسبت به سانگ‌یانگ‌های موجود در داخل ایران، وضعیت ضعیف‌تری دارد، اما به واسطه ظاهر زیبایش محبوبیت خوبی به دست آورده است. تیوولی در کنار ظرافت‌های خاص و ابهتی که در طراحی ظاهری‌اش دارد، خیلی شبیه یک خودروی کلاسیک شاسی‌بلند است.

طراحی داخلی تیوولی قابل‌قبول و مشتری‌پسند است. شکل مدرن کنسول، فرمان D-cut، دسته دنده خوش ترکیب و آپشن‌های تیوولی همچون سیستم ورود بدون کلید و استارتر دکمه‌ای، صندلی‌های با روکش چرم، گرم‌کن صندلی‌های جلو، نمایش‌گر مرکزی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, HBA همراه سیستم کمکی در سربالایی HSA، سیستم فعال ضد واژگونی ARP، کروز کنترل و سنسورهای نور و باران، شش کیسه هوا و آینه‌های برقی و … باعث شده این خودرو، چشم‌ها را بیش‌تر خیره کند. اما وقتی بحث به حوزه ایمنی، کیفیت فنی، قدرت و شتاب می‌رسد، باید برای پژو ۲۰۰۸ احترام بیش‌تری قائل شد. ضمن این‌‌که در بازه قیمت نیز هزینه‌ای که برای تیوولی می‌کنید از پژو ۲۰۰۸ بیش‌تر است.

بیش‌تر بدانیم

البته همان‌طور که اشاره کردیم، بهتر آن است که پژو ۲۰۰۸ با کراس‌اوورهای هم‌سطح خودش بررسی شود. اما شاید این سؤال برای‌تان پیش آید که با پول این خودرو، چه خودروهای دیگری را در بازار می‌توان خرید؟ برای پاسخ به این سؤال، می‌توانید به این گزینه‌ها فکر کنید:

– هایما S7

– رنو کپچر

– کیا سراتو

– لیفان ۸۲۰

– جک JAC S3

– هیوندای i20 جدید

– هیوندای اکسنتاما از‌ نظر کلاس خودرو، شاید این مقایسه در خودروهایی با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان درست نباشد. حتی در مقایسه با خودرویی مثل سراتو نیز از یک‌سو با یک خودروی کراس‌اوور جمع‌وجور ( از یکسوپرمینی بزرگ‌تر و از یک خودروی سایز متوسط کوچک‌تر) و از‌سوی دیگر با یک خودروی سدان روبه‌رو هستیم. پس‌‌ بهتر است خودروهای کراس‌اوور جمع‌وجور را با هم مقایسه کنیم تا دچار این مشکلات نشویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.