پنج راهی که لپ تاپ شما را در برابر ویروس ها و بدافزارها محافظت می کند!

نرم افزارهای مخرب و بدافزار ها همیشه در کمین هستند تا کامپیوترها موبایل ها و لپ تاپ های ما را آلوده کنند و با سرقت و دزدیدن اطلاعات شخصی، فایل ها، عکس ها، ویدئو ها، اطلاعات بانکی و … برای ما مشکلات بسیاری به وجود بیاورند. به همین دلیل و برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی باید نکات بسیاری را رعایت کنیم تا در دام این بد افزار ها و باج افزار نیافتیم.

همانطور که می دانید اغلب کلاه برداری های و سایر جرم هایی که در فضای مجازی اتفاق می افتد با استفاده از ویروس ها و بدافزارهای است که به سادگی دستگاه های ما را آلوده می کنند اما برای رهایی از آن ها باید زحمات بسیاری را متحمل شد.

اگر می خواهید لپ تاپ ها، گوشی های موبایل و کامپیوترهای تان را در برابر چنین خطراتی محافظت کنید با دادزن همراه باشید.

۱. اول از همه باید روی همه دستگاه های الکترونیکی تان آنتی ویروس هایی داشته باشید که بتوانید در زمان های تعیین شده آن ها را به روز رسانی کنید.

چون همانطور که می دانید هکر ها و کسانی که در ساخت ویروس های مخرب فعالیت می کنند مدام در حال پیدا کردن راه هایی برای شکستن امنیت آنتی ویروس ها هستند. بنابراین اگر از آخرین نسخه های آنتی ویروس ها استفاده نکنید یا آن ها را به روز رسانی نکنید ممکن است از ورود و آسیب ویروس ها و بدافزارهای مخرب در امان نمانید. چون اگر فکر می کنید چند سال پیش روی دستگاه تان آنتی ویروس نصب کرده اید و همان دستگاه شما و اطلاعات تان را محافظت می کنید، بدانید که اصلا این طور نیست و دستگاه تان در معرض خطر قرار دارد.

۲. حتما روی دستگاه تان از Fire wall  یا همان دیوار آتشین استفاده کنید.

۳. در ادامه حفاظت از اطلاعات و لپ تاپ و سایر دستگاه های تان، هیچ گاه روی پنجره های (pop up) پاپ آپ کلیک نکنید و اگر از وجودشان کلافه شده اید آن ها را با استفاده از تنظیمات مرورگرتان ببندید تا هیچ گاه آن ها را نبینید و قابلیت اجرا روی مرورگر شما را نداشته باشند.

۴. از وب گردی در صفحاتی که به صورت پیش فرض با جاوا اسکریپت فعال شده اند خودداری کنید. همچنین برای وارد شدن به حساب های تان در شبکه های اجتماعی از صفحه اصلی متعلق به همان شبکه اجتماعی استفاده کنید نه ایمیل هایی که برای تان فرستاده می شود.

۵. به طور کلی ایمیل های ناآشنا با کاراکترهای عجیب و غریب را باز نکنید و روی آن ها کلیک نکنید. می توانید با استفاده از تنظیم های ایمیل تان آن ها را به صورت خودکار به پوشه Spam بفرستید.

برای دیدن قیمت انواع لپ تاپ دست دوم می توانید به سایت دادزن صفحه لپ تاپ مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.