۱۱ رفتاری که زوج‌های موفق از خود بروز می دهند

زنان موفق - 11 رفتاری که زوج‌های موفق از خود بروز می دهند

موفقیت یک شبه و تحت تأثیر تنها یک عامل ایجاد نمی شود. نگرش روزمره‌ی شما نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند. بیش از هر چیز نیازمند عزم و اراده راسخ و ثبات قدم هستید. آیا تاکنون به موفقیت زندگی زناشویی‌تان فکر کرده‌اید؟ در ادامه با بلاگ دادزن همراه باشید تا چندین راهکاری را معرفی کنیم که ازدواج شما را به موفقیت می رساند.

عوامل زیادی برای موفقیت کسب و کار تان وجود دارد و شما را به سودآوری می رساند، اما یکی از مهم‌ترین عواملی که تاکنون به آن توجه نکرده‌اید، زندگی زناشویی شماست. در ادامه‌ی مقاله، ۱۱ راهکار را برای داشتن ازدواج موفق پیشنهاد می کنیم که علاوه بر لذت بردن بیشتر از زندگی، روی تمام جنبه‌های زندگی‌تان تأثیر می گذارد.

نتایج مطالعات نشان می دهد فردی که با او ازدواج کرده‌اید، تأثیر قابل توجهی روی رضایت شغلی و موفقیت کاری شما خواهد داشت. کارهای زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید به همسرتان کمک کنید موفق‌تر و بهتر عمل کند. انجام این کارها سبب می شود رابطه‌تان هم تقویت شود.

یادتان باشد مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید “انجام دادن” است. فکر و احساس ارزشمند هستند، اما عمل، یعنی آنچه انجام می دهید، اصلی‌ترین است.

افرادی که می خواهند به موفقیت همسرشان کمک کنند و در نتیجه زندگی زناشویی بهتر و بادوام‌تری هم داشته باشند، کارهای زیر را برای یکدیگر انجام می دهند:

۱ . در زمان لزوم تقاضای کمک می کنند

وقتی شما از همسرتان تقاضای کمک می کنید، هم‌زمان چند اتفاق رخ می دهد. با کمک خواستن از همسرتان به او نشان می دهید برای راهنمایی‌اش احترام قائل هستید، تجربه و مهارت و بینش او را ارزشمند می دانید و به او اعتماد دارید. شما با درخواست کمک، خود را آسیب پذیر نشان داده‌اید. شاید درخواست کمک، کار چندان سختی نباشد، اما وقتی قضیه سخت‌تر می شود که کمک شخصی بخواهید.

افرادی که می خواهند زندگی موفقیت آمیزی در کنار همسرشان داشته باشند، کمک می خواهند؛ چرا که آن‌ها با این کار نشان می دهند به کمک نیاز دارند و به طرف مقابلشان چیزهای ارزشمندی چون احساس احترام، اعتماد به نفس و ارزشمند بودن می دهند. با این کار در زندگی همسرتان تفاوت ایجاد می کنید و این همان چیزی است که تمام انسان‌ها دوست دارند احساس کنند.

۲ . بسیار صبور هستند

صبور بودن روش فوق‌العاده‌ای است که به دیگران نشان می‌دهد به آن‌ها اهمیت می دهیم. صبر راهی مؤثر برای نشان دادن اعتمادتان به طرف مقابل است، بدین صورت می توانید به همسرتان بفهمانید او را باور دارید.

با نمایش صبر زندگی زناشویی‌تان را بهتر کنید، زیرا با این کار نشان می دهید چقدر به همسرتان اهمیت می دهید.

۳ . الگوی خوبی برای هم هستند

پژوهشگران دانشگاه واشینگتن در سنت لویس می گویند افرادی که همسران ملاحضه کار و قابل‌اعتمادتری دارند، عملکرد بهتری در محل کار از خود نشان می دهند، بیشتر پیشرفت می کنند، درآمد بیشتری به دست می آورند و به رضایت شغلی بیشتری هم می رسند. پس همسر وفادار و باملاحظه، رضایت شغلی و درآمد و ارتقای شغلی شما را افزایش می دهد. این قضیه هم برای زنان و هم برای مردان صادق است.

۴ . از یکدیگر تعریف و تمجید می کنند و او را می فهمند

هر فردی دارای نقاط قوت و ویژگی‌های مثبت است، به همین خاطر همه‌ی ما لیاقت تحسین و ستایش را داریم.

از این بعد به قضیه نگاه کنید: شناخت کارمندان درجه یک، آسان است؛ آن‌ها همان‌هایی هستند که کارهای درجه یک انجام می دهند، اما شاید تحسین مداوم سبب شده آن‌ها درجه یک شوند.

افرادی که سعی می کنند زندگی زناشویی موفقی داشته باشند، پیش از این که تنها خوبی‌های خود را ببینند، آن‌ها را در طرف مقابل می بینند و این مسئله فرصتی فراهم می کند تا همسرشان به توانایی‌ها و مهارت‌های واقعی‌شان پی ببرد.

۵ . به حریم خصوصی یکدیگر احترام می گذارند

امروزه همه چیز در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود و خوانندگان لایک و توییت می کنند. زندگی ما همانند کتاب‌های بازی می شود که همه می توانند ببینند و بخوانند. این روزها بیشتر از هر برهه‌ای فکر می کنیم نیاز است بیشتر درباره‌ی دیگران بدانیم. این مسئله در زندگی زناشویی هم وجود دارد.

اما گاهی نیاز نیست خیلی چیزها را بدانیم. بعضی اوقات باید دست از کنجکاوی کردن برداریم و هدیه‌ی حریم خصوصی را به همسرمان بدهیم. البته باید هر زمان و هر جایی که طرف مقابل نیاز داشت، در دسترس باشیم. یادتان باشد برای اهمیت دادن، نیاز نیست حتماً همه چیز را بدانیم.

۶ . به دنبال فرصت‌هایی هستند که همسرشان از دست داده است

هر کسی در زندگی به دنبال پیشرفت و موفقیت است، اما گاهی به قدری خود را محصور می کنیم که هیچ فرصتی را نمی بینیم.

افرادی که به دنبال یک زندگی زناشویی موفق هستند، زمانی را در نظر می گیرند تا فرصت‌هایی که احتمالاً همسرشان از دست داده، پیدا کنند. آن‌ها تنها رؤیاهای شما را نمی بینند، بلکه برای رسیدن به رؤیاها در کنارتان هستند.

۷ . خوشبختی را در موفقیت همسرشان می بینند

موفق‌ترین کسب و کارها از افرادی تشکیل شده که اعضا همه چیز خود را برای شادی یکدیگر فدا می کنند. این کسب و کارها از کارمندانی تشکیل شده که به یکدیگر کمک می کنند، وظایف هم را می دانند، بدون توجه به اهداف شخصی، برای موفقیت تیم ارزش قائل‌اند.

کارآفرینان بزرگ معتقدند، شادی آن‌ها در موفقیت دیگران معنا می یابد.

افرادی که می خواهند زندگی زناشویی و همسرشان به موفقیت برسد، همین کار را انجام می دهند.

۸ . بسیار صادق و اصیل هستند

گاهی وقت‌ها نمایش هیجانی صادقانه، آن هم وقتی همه چیز خوب پیش می رود، سخت‌تر است. گاهی نشان دادن تحسین صادقانه در مقابل یک کار ملاحظه کارانه، کلمه‌ی مهربانانه، یا تلاشی مضاعف می تواند دشوارتر هم باشد.

افرادی که به دنبال ازدواج موفق هستند، خوشی‌ها و هیجانات خود را صادقانه نشان می دهند. آن‌ها صادقانه محبت می کنند، صادقانه ابراز نگرانی می کنند و صادقانه احساساتشان را نمایش می دهند.

باید بدانید همسر شما با انسان ازدواج کرده است. پس لطفاً انسان باشید؛ خود را همان طور نشان دهید که هستید.

۹ . می دانند سخت گیری تضادی با عشق و محبت ندارد

هیچ کسی بی‌نقص نیست. همه‌ی ما سعی می کنیم بهتر از آنچه هستیم، خود را نشان دهیم. با این حال در دام عادت‌هایی می افتیم، در روزمرگی‌ها گیر می کنیم و … به همین خاطر است همگی نیازمند بازخوردهای سازنده هستیم. گاهی در زندگی به راهنمایی، نصیحت و حتی یک تلنگر نیاز داریم.

حاضر جوابی کردن، اخمو و متکبر بودن و ناامید بودن آسان است؛ اما این که به کسی که به او اهمیت می دهید، بگویید “می دانم از پس انجام کارهای بزرگ‌تر بر می آیی” خیلی سخت‌تر است.

به زمانی فکر کنید که کسی به شما چیزی گفته که انتظارش را نداشته‌اید، البته به شنیدن این حرف خیلی هم نیاز داشتید. شما هرگز از یاد نمی برید او چه گفته زیرا حرفش تمام زندگی‌تان را متحول کرده است؛ اما اکنون وقت آن رسیده، شما هم زندگی همسرتان را تغییر دهید.

۱۰ . به زندگی شخصی خود بیشتر از مسائل شغلی‌شان اهمیت می دهند

در بیشتر مواقع موفقیت شغلی می تواند روی موفقیت زندگی زناشویی‌تان تأثیر بگذارد. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، اگر فاصله‌ی محل کار تا خانه برای زوجی بیش از ۴۵ دقیقه به طول انجامد، احتمال جدایی آن‌ها ۴۰ درصد بیشتر است.

اگر پیش از ازدواج پنج سال یا بیشتر، فاصله‌ی ۴۵ دقیقه‌ای را طی کرده‌اید، نسبت به زوج‌هایی که مسافت کمتری را تا محل کار طی می کنند، فقط ۱ درصد بیشتر احتمال جدایی دارید. دلیلش این است که روی مسائل کاری و عاطفی‌ای که ممکن بوده رخ دهد تاکنون کار کرده‌اید. علاوه بر آن، اگر شما قبل از شروع رابطه‌تان رفت و آمدهای طولانی داشته، در مقایسه با زوج‌هایی که بعد از برقراری ارتباط شروع به رفت و آمدهای طولانی کرده‌اند، با احتمال کمتری طلاق می گیرید. پس رفت و آمدهای طولانی ارزش این را ندارد ازدواجتان به طلاق برسد.

بنا بر پژوهش‌های انجام شده، اقتصاددان‌ها می گویند برای این که یک ساعت اضافی رفت و آمد سبب ایجاد احساس رضایت شود، افزایش ۴۰ درصدی حقوق لازم است. این به معنای آن است، ارزش ندارد تنها برای چند هزار تومان بیشتر، هر روز یک ساعت بیشتر رانندگی کنید.

وقتی این عامل را به هزینه‌های بالقوه ی رابطه‌تان بیافزایید، خواهید دید منافع شخصی و خانوادگی می تواند از منافع شغلی جلو بزند. افرای که به دنبال زندگی زناشویی موفق هستند، همیشه دید گسترده‌ای دارند و می دانند موفقیت حرفه‌ای فقط یک عامل برای دست یابی به شادی و خوشبختی است. پس باید به تمام عوامل، خصوصاً سلامت زندگی زناشویی‌تان هم توجه داشته باشید.

۱۱ . به دنبال اهداف مشترکی هستند

وقتی رؤیاهایمان محقق می شود که آدمی جزئی از یک چیز بزرگ‌تر شود. همه‌ی ما می خواهیم کار گروهی و باهم بودن را احساس کنیم؛ به طوری که وظیفه را به تلاش و گروهی متشکل از افراد را به یک گروه واقعی تبدیل کند. ما معمولاً در محل کار به دنبال چنین چیزی هستیم، اما یکی شدن در چیزی بزرگ‌تر را باید در خانه احساس کنیم. پس در کنار همسرتان، اهدافتان را تعیین کنید، چشم اندازتان را ایجاد کنید، با هم تصمیم بگیرید کجا می خواهید بروید و با هم برای رسیدن به آنجا برنامه ریزیکنید.

یادتان باشد هیچ چیز مانند این که بگویید “بالاخره موفق شدیم” احساس با هم بودن به شما نمی دهد.

منبع: inc

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.