۵ درس موفقیت از زبان افراد موفق دنیا

انگیزشی - 5 درس موفقیت از زبان افراد موفق دنیا

زندگی هر فردی ممکن است با شکست یا موفقیت مواجه شود. میزان شکست و موفقیت بستگی به این دارد که چگونه به زندگی خود اهمیت می دهید. اگر به دنبال موفقیت هستید باید بدانید موفقیت در زندگی، نیازمند تلاش فراوان، تعهد و داشتن تفکر مثبت است. در ادامه با بلاگ دادزن همراه باشید تا ۵ درس موفقیت در زندگی را از زبان موفق ترین افراد دنیا بشنویم.

آیا می خواهید در زندگیشکست بخورید و تسلیم شوید؟

مهم نیست چند بار در زندگی تان شکست خورده اید، مهم این است کاری در مورد آن انجام می دهید؟

در این مقاله قصد داریم ۵ درس موفقیت در زندگی را از موفق ترین افراد بشنویم که دانستن آن بسیار ارزشمند است:

  • موفقیت و عدم موفقیت به هم وابسته هستند

بعد از شکست در زندگی، معنای موفقیت چیست؟ بنجامین دیزرائیلی (Benjamin Disraeli)، نخست وزیر اسبق بریتانیا، می گوید برای رسیدن به موفقیت باید نقصی در بخشی از مرحله ساختمان باشد. لازم است بدانید چه چیزهایی در زندگی باعث شکست می شوند، حتی در کسب و کار شما. وقتی بدانید شکست های شما به خاطر انجام چه کارهایی است، بهتر می توانید در مسیر موفقیت گام بردارید.

  • شجاعت را راهنمای خود در زندگی قرار دهید

شجاعت رمز موفق شدن در زندگی است. باید با زندگی و فراز و نشیب هایی که دارد، با شجاعت مواجه شوید. مری پیکفورد (Mary Pickford) می گوید اشتباهاتش، زندگی او را ساخته است؛ اما این کار مانع نمی شود که به سمت جلو حرکت نکند.

  • خودتان را باور داشته باشید

حتی اگر کسی شما را باور ندارد، باز هم به خودتان باور داشته باشید. دیدگاه مردم نباید در مسیر رسیدن به موفقیت در زندگی تان تاثیر بگذارد. سعی کنید به باور قلبی خود گوش دهید،اعتماد به نفس داشته باشید تا بتوانید با موفقیت پاسخ اشتباهات تان را بدهید.

فرانک اوشن می گوید: “آرام و بی سر و صدا، سخت کار کنید؛ اجازه دهید موفقیت سر و صدا کند.”

  • اگر دچار شکست شدید، دوباره تلاش کنید

اگر شکست خوردید، دوباره تلاش کنید زیرا زندگی باید ادامه پیدا کند. شکست به معنی تلاش در زندگی است و تسلیم شدن بی معناست. در زمانی والت دیزنی به خاطر نبود ایده های ناب اخراج شد، با این حال با کارهای فوق العاده او در صنعت فیلم مواجه شدیم. آنچه باید یاد بگیریم این است، با وجود مشکلاتی که ممکن است در زندگی مان بوجود بیاید، روی هدف خود تمرکز کنید.

  • هرگز در زندگی تسلیم نشوید

“ماری کی اش”، زنی موفق در حوزه کسب و کار بود که در طول زندگی خود با چالش های زیادی برخورد کرد؛ اما او هیچ وقت امیدش را از دست نداد. هرگاه در زندگی، با چالش مواجه شدید، تسلیم نشوید و با تلاش بیشتر به مسیر خود ادامه دهید.

یک ضرب المثل ژاپنی می گوید: “اگر ۷ بار زمین خوردی ۸ بار از جایت بلند شو.”

دیدن افرادی که بارها شکست خورده اند اما تلاش کردند تا موفق شوند، باعث می شود نگرش مان به زندگی مثبت باشد و با تجربه ای که به دست آورده اند به ما درس زندگی بدهند.

مهم این است برای رسیدن به موفقیت نباید زمان خاصی را در نظر بگیرید زیرا ممکن است در مسیر دست یابی به موفقیت مشکلات زیادی بوجود بیاید و در نهایت تلاش تان به شکست بیانجامد؛ اما کسانی که در نهایت موفق شدند بعد از شکست های فراوان، برای موفقیت در زندگی مصمم تر شده اند.

منبع: eblogfa

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.