اعلام طرح جایگزین محصولات برلیانس توسط سایپا

گروه خودروسازی سایپا صبح امروز طی بخشنامه‌ای اعلام کرد، با توجه تاخیر بوجود آمده در تولید و تحویل محصولات برلیانس، خریداران خودروهای گروه برلیانس در صورت تمایل می‌توانند ۳ روش پیشنهادی این خودروساز را قبول کنند.در روش اول مشتریان می‌توانند وجه ثبت نامی خود را با سود انصراف ۴۵درصد از زمان ثبت نام اولیه خودرو دریافت کنند و پس از انصراف کامل از ثبت نام فروش فوری یک دستگاه خودرو از محصولات قابل عرضه شرکت سایپا با قیمت قبل اردیبهشت ۹۸ با قابلیت خرید انصرافی برای مشتری فراهم شود.

در روش دوم مشتریان محصولات خانواده برلیانس می‌توانند خودرو ثبت نامی خود را براساس طرح مندرج در بخشنامه به محصولات خانواده گروه ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰(پراید، تیبا، ساینا و کوییک) تبدیل کنند.
در روش سوم این طرح، مشتریان می‌توانند تا آغاز مجدد تولید از سود مشارکت و جریمه تاخیر طبق قرار داد (سود ۲۷درصد) نسبت به امضا الحاقیه به صورت اختیاری اقدام کنند.
پارس خودرو که به عنوان یکی از زیر برندهای گروه خودرو سازی سایپا محسوب می‌شود و تولید خودروهای لوکس سایپا را بر عهده دارد، مدتی است که تولید خودروهای رنو ال نود، رنو ساندرو و استپ وی را متوقف کرده و عملا قدرت اجرای تعهدات خود در قبال مشتریان این گروه از محصولات را ندارد.
اما امروز با این اطلاعیه مشخص شد که این خودروساز در اجرای تعهدات ایجاد شده محصولات چینی گروه برلیانس نیز دچار مشکل شده و مشخص نیست پارس خودرو از این تاریخ به بعد چه خودروهایی را مونتاژ خواهد کرد!
در صورت ادامه این روند خطر تعطیلی خطوط مونتاژ، پارس خودرو را به طور جدی تهدید می‌کند. مگر اینکه ساکنین جاده مخصوص جایگزینی برای محصولات از خط خارج شده پیدا کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.