اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی فرد متقاضی اجازه دارد به عنوان فرد کارآمد به صورت دائم به کانادا مهاجرت کند. اگر علاقه مند به کار در کانادا از طریق خود اشتغالی هستید باید شرایط زیر را داشته باشید. برای این که به عنوان کارمند خود باشید، باید دو سال تجربه مربوط داشته باشید و نشان دهید که قصد دارید خودتان در کانادا کار کنید. شما همچنین باید حداقل ۳۵ امتیاز را در شبکه انتخابی بدست آورید تا مشخص شود شما قادر به کمک اقتصادی به کانادا هستید.

امتیاز شما برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

حداکثر امتیازی که برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی در نظر گرفته شده است ۱۰۰ امتیاز است. حداقل امتیاز بندی اقامت کانادا برای قبول شدن ۳۵ امتیاز است. دولت کانادا نامزدها را بر اساس موارد زیر انتخاب می کند:

  • مدارکی که به دولت تحویل می دهید.
  • امتیاز شما، معرف شما به عنوان یک فرد کارآفرین است
  • به عنوان بخشی از روند مهاجرت شما باید مصاحبه ای انجام دهید. (در مصاحبه ای که انجام می دهید، ممکن است سوالاتی در مورد، موارد زیر از شما پرسیده شود):
  • اطلاعاتی که نامشخص یا متناقض است
  • کاستی ها یا شکاف ها در اسنادی که شما ارائه می دهید.

اگر تفاوت بین بیانیه شما در مورد مدارک تحصیلی شما و ارزیابی افسران ویزا وجود داشته باشد، امتیاز بر اساس تصمیم افسر تعیین می شود.

معیار های انتخابامتیاز
تحصیلات۲۵
تجربه۳۵
سن۱۰
سطح مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی۲۴
سازگاری۶
جمع کل۱۰۰

شرایط اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

شما برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی باید تجربه مربوطه به فعالیت های فرهنگی و یا ورزشی مایل باشید و قادر به انجام سهم قابل توجهی در زندگی فرهنگی و ورزشی در کانادا باشید.

شایستگی

برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی باید:

  • تجربه مربوطه را داشته باشید.
  • مایل و قادر به خود اشتغالی در کانادا باشید.
  • معیار های انتخاب برنامه را رعایت کنید. مانند: ملاقات های پزشکی، امنیتی و سایر شرایط
  • (تجربه مربوط به یک فرد مستقل بع معنی حداقل ۲ سال تجربه است).

تعاریف

اگر شما ۳ تا ۵ سال تجربه داشته باشید می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید. حداقل تجارب به صورت زیر می باشد:

برای فعالیت های فرهنگی

دو دوره یک ساله در سطح جهانی در فعالیت های فرهنگی یا ترکیبی از دوره یک ساله در یک موضوع و یک دوره یک ساله در موضوع دیگر.

برای فعالیت های ورزشی

۲ دوره یک ساله خود کفائی در ورزش و یا ۲ دوره یک ساله در سطح کلاس جهانی در ورزش و یا ترکیبی از دوره یک ساله در یک ورزش و یک دوره یک ساله در ورزشی دیگر.

معیار های انتخاب

دولت کانادا شما را بر اساس معیارهایی که دارید، ارزیابی می کند که به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • تجربه
  • تحصیلات
  • سن
  • توانایی زبان
  • سازگاری
  • پزشکی، چک های امنیتی و سایر شرایط (شما و خانواده تان باید یک معاینه پزشکی داشته باشید و گواهینامه های پلیس را دریافت کنید).
  • شما همچنین باید نشان دهید که پول کافی برای حمایت از خود و خانواده تان پس از ورود به کانادا دارید.

شرایط درخواست اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی

شما باید عکس خود را ارائه کنید. در بیشتر موارد نیاز دارید که اثر انگشت و عکس خود را پس از درخواست ارائه کنید. اگر شما سابقه کیفری دارید، ممکن است مجاز به ورود به کانادا نباشید. افرادی که برای امنیت کانادا کوچک ترین خطری داشته باشند، اجازه ورود به کانادا را ندارند. برای اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.

فرم درخواست

شما باید فرم درخواست عمومی کانادا را در کامپیوتر خود پر کنید و ارسال کنید. وقتی که این کار را انجام دادید، دولت کانادا فرم شما را ارزیابی می کند. دولت کانادا تایید خواهد کرد که شما فرم درخواست را به درستی پر کرده اید. اگر چیزی را فراموش کرده باشید، درخواست شما پردازش نخواهد شد و به شما برگشت داده می شود و هنگامی که همه چی کامل باشد، با شما تماس خواهند گرفت.

اثر انگشت و عکس

اگر شما بین ۱۴ تا ۷۹ سال هستید، باید برای هر درخواست اقامت کانادا ، اثر انگشت و عکس ارسال کنید. هنگام ارسال درخواست باید هزینه های این قسمت را پرداخت کنید، در غیر این صورت ممکن است پروسه شما تاخیر داشته باشد. نامه ای به شما ارسال می شود که باید عکس های خود را در آن بگذارید و ارسال کنید. از زمانی که نامه به دست شما می رسد، ۳۰ روز فرصت دارید تا این کار را انجام دهید.

مراحل پزشکی

پیش از ورود به کانادا باید یک معاینه پزشکی داشته باشید. اعضای خانواده شما نیز باید معاینه پزشکی داشته باشند (حتی اگر آنها همراه با شما باشند). دولت کانادا درخواست شما را قبول نخواهد کرد اگر:

  • بهداشت عمومی یا امنیت عمومی کانادا در خطر باشد.
  • تقاضای زیاد برای خدمات بهداشتی یا اجتماعی در کانادا ایجاد کنید.

(پس از ارسال درخواست، نامه ای به شما ارسال می شود که چگونه باید معاینه پزشکی را انجام دهید.)

تایید اقامت دائم

اگر شرایط بالا را داشته باشید و دولت کانادا درخواست شما را تایید کند، یک ویزای اقامت دائم دریافت خواهید کرد. این ویزا شامل تایید اقامت دائم و ویزای ورود شما به کانادا می باشد.

ورود به کانادا و مصاحبه

شما برای وارد شدن به بازار کار کانادا باید مصاحبه ای انجام دهید و مامور از شما چند سوال میپرسد تا اطمینان حاصل کند که هنوز شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را دارید. اگر به سوالات آفیسر، اطلاعات نادرست یا ناقص داده شود، مجاز به ورود به کانادا نیستید و یا اگر نتوانید افیسر را قانع کنید، نمی توانید وارد کانادا شوید. اگر شرایط را برآورده کنید، آفیسر اجازه خواهد داد که وارد کانادا شوید و باید آدرسی به افیسر بدهید که کارت اقامت دائم خود را دریافت کنید. اگر آدرس خود را ظرف مدت ۱۸۰ روز پس از ورود به کانادا تغییر دهید، باید مقامات مربوط را از این موضوع، مطلع کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.