انواع لوسترها و خرید لوستر بر اساس بودجه شما

«لوستر» برای خانه نمایانگر روشنایی است. وسیله‌ای که از قرن‌ها پیش حتی در کاخ‌ها نیز نقش اصلی را برای روشنایی ایفا می‌کرد. آن زمان که برق نبود، شمع‌های بزرگ و پهن روی چند دایره تودرتو قرار می‌گرفتند و روشنایی را تأمین می‌کردند. لوستر از آن شکل ابتدایی‌اش در سبک زندگی ما وجود داشت و درنهایت هم رسیدیم به لوسترها امروز که سبک و سیاق متفاوتی دارند. تنوع نورافشان‌ها، میزان روشنایی‌شان و خیلی مسائل دیگر باعث می‌شود برای انتخاب آن‌ها کمی مردد شویم، راهنمایی که در ادامه می‌خوانید تکلیف شما را برای خرید لوستر روشن می‌کند.

نوع لوسترمیانگین قیمت
لوسترهای کلاسیک۲ تا ۳۰ میلیون
لوسترهای ریسه‌ای۶۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان
لوسترهای فانتزی۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
لوسترهای چوبی۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
لوسترهای پلاستیکی یا کاغذی۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

لوسترهای کلاسیک

 لوسترهای کلاسیک و آن‌هایی که به سبک و سیاق قدیم ساخته شده‌اند قیمت بالایی دارند. اگر جنس‌شان آنتیک و با طراحی خاص باشد، قطعا برای آن باید رقم بسیار بالایی پرداخت کنید.
این دست لوسترها برای خانه‌های بزرگ و سالن‌های لوکس مناسب هستند. جنس بدنه این لوسترهای 
برنزی و برنجی است که اغلب با طلا، آبکاری شده‌اند. این دست لوسترها حس حضور در خانه‌های بسیار لوکس را به آدم می‌دهد. رنج قیمتی این لوسترها از حدود ۲ میلیون شروع می‌شود به ۲۰-۳۰ میلیون هم می‌رسد.

لوسترهای کلاسیک

لوسترهای ریسه‌ای

این لوسترها از سیم‌های شاخه‌ای و کریستال ساخته شده‌اند و کاملا به سقف وصل می‌شوند. برای خانه‌هایی که سقف بلند دارند انتخاب مناسبی به حساب می‌آیند، تلألو نور و کریستال نمای جذابی به خانه می‌دهد، مخصوصا اگر از این لوسترها در سالن پذیرایی استفاده کنید. قیمت این لوسترها معمولا از ۶۰۰هزار تومان شروع می‌شود و گاهی تا ۳میلیون هم می‌رسد.

لوسترهای فانتزی

لوسترهای فانتزی معمولا شکل مدرن و امروزی دارند و سبک هستند. این روزها که خانه‌های سفید (White House) روی بورس هستند، تعداد علاقه‌مندان به لوسترهای فانتزی و سبک بیشتر از قبل شده است. این لوسترها معمولا اگر سفارشی با جنس خاص نباشند، قیمت مناسبی دارند. در این لوسترها از کریستال و شیشه استفاده نمی‌شود. جنسشان معمولا از فلزهای سبک یا پلکسی هستند و ساختار پیچیده‌ای ندارند. این لوسترها برای اتاق مطالعه و کار بهترین انتخاب هستند. قیمت این لوسترها از ۲۰۰هزار تومان تا ۶۰۰هزار تومان متغیر است.

لوسترهای چوبی

 لوسترهای چوبی معمولا لوسترهای ارزان‌قیمت به حساب می‌آیند.این لوسترها معمولا از جنس ام‌دی‌اف سبک هستند و برای تزیین خانه‌هایی که دکور چوبی دارند بسیار مناسب هستند. از طرف دیگر نصب آسان این لوسترها، جا به جایی راحت و قیمت بسیار مناسب شان باعث شده طرفدارن زیادی داشته باشد. برای خرید این لوسترها باید چیزی حدود ۱۵۰ تا ۵۰۰هزار تومان هزینه کنید.

لوسترهای پلاستیکی یا کاغذی

 لوسترهای پلاستیکی یا از جنس کاغذ مقاوم نیست چند سالی است وارد بازار شده‌اند. آن‌ها معمولا با شکل‌های ساده کروی یا مستطیل در دسترس هستند. خریدن این لوسترها به اقتصاد خانواده فشاری وارد نمی کند و هر زمان که نیاز باشد می‌توانید بدون نگرانی از این‌که ضرر خواهد کرد آن‌ها را عوض کنید. این لوسترها از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰هزار تومان قیمت دارند.

لوسترهای اقتصادی

با خرید لامپ‌های با کیفیت و کم مصرف ممکن است یکبار جیب تان خالی شود، اما قطعا اگر در این مورد انتخاب درستی نداشته باشید، مجبور می‌شوید هر ماه هزینه هنگفتی را به خود و خانواده تان تحمیل کنید.

هر چند یک نکته را نیز باید در نظر بگیرید، اگر مستاجر هستید و قرار است هر سال خانه‌تان را عوض کنید و لوسترهایتان را هم با خود ببرید، باید در انتخاب آن کمی بیشتر دقت کنید. شکستن حباب‌های لوستر، کریستال‌ها و شیشه‌های طرحدار ماتی که داخل آن کار شده‌اند، ممکن است لوستر شما را تا ابد بدون استفاده بگذارد، مگر این‌که از قبل مطمئن شوید که می‌توانید نمونه‌اش را پیدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.