با پژو ۲۰۰۸؛ حالا وقت راندن است

با پژو ۲۰۰۸؛ حالا وقت راندن است

شاید بتوان خاص‌ترین پژو در ایران را پژو ۲۰۰۸ دانست. این خودروی کراس‌‌اووری (ترکیبی از شاسی‌بلند و هاچ‌بک‌) است که به تازگی به پژوهای تولیدی کشورمان، اضافه شده است. هرچند ایراد به برخی از مدل‌های پژو گرفته می‌شود اما پژو ۲۰۰۸ در سطحی بسیار بالاتر از سایر پژوهای موجود در ایران قرار دارد و توانسته اعتبار ایران خودرو و پژو را حفظ کند.

انتظار مشتریان ایرانیبعد از امضای برجام، پژو تصمیم گرفت بار دیگر به‌صورت جدی وارد بازار ایران شود. ایران خودرو هم از فرصت استفاده و قرارداد تولید این خودرو را با پژو امضا کرد. یک سال‌ و‌ نیم از این قرارداد گذشت و سرانجام ایرانی‌ها، مدل کراس‌اووری از پژو را دیدند. البته ایران خودرو نیز تبلیغات زیادی مختص به تولید و ورود این خودرو به بازار ایران راه‌ انداخت که حسابی مشتریان وطنی را ترغیب به خرید این خودرو کرد.

تجربه‌ای نابایران خودرو، پژو ۲۰۰۸ را که خودرویی در کلاس خانوادگی و جمع‌و‌جور است، با شعار «اینک وقت راندن است» به بازار داخلی ارائه کرد. ایران خودرو در سایت خود، رانندگی با ۲۰۰۸ را بهترین تجربه رانندگی در این کلاس معرفی کرده و این ادعا را با دارا بودن موتور پیشرفته THP165، تکنولوژی i-Cockpit (آی.کاکپیت) پژو و نسل جدید پلت‌فرم به اثبات رسانده است.

بهترین خودروی سال اروپاپژو ۲۰۰۸ ابتدا از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در فرانسه تولید شده و به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو اولین‌بار سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد. اگرچه پیش‌بینی پژو تولید صد هزار دستگاه در سال بود اما این خودرو طی شش ماه، ۶۰ هزار دستگاه در اروپا فروخت. حالا این خودرو که یک‌بار هم موفق به کسب جایزه بهترین خودروی سال اروپا شده است، در مولوز فرانسه، ووهان جین، پورتو رئال برزیل و تهران تولید می‌‌شود.

پژو ۲۰۰۸ در بازار ایرانبرنامه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، تولید ۲۶ هزار خودروی پژو ۲۰۰۸ در سال ۹۷ بوده است. این میزان تولید، نشان می‌دهد چنین کششی در بازار ایران وجود دارد و تصور استقبال از خودروی نه چندان ارزانی مثل پژو ۲۰۰۸، نباید دور از انتظار باشد.

رانندگی راحت‌تررانندگی با خودروهای شاسی‌بلند در خیابان‌های ایران مخصوصا در شهرهای بزرگی مثل تهران، مشهد، اصفهان و… که با مشکل جای پارک روبه‌رو هستیم کمی سخت است و به‌همین ‌دلیل نیز کراس‌اوورها با مختصات و ویژگی‌هایی که دارند، گزینه مناسبی برای ایرانی‌ها به حساب می‌آیند.

گزینه خوب ولی مشروطدر‌حال‌حاضر قیمت کارخانه‌ای این پژو، ۱۱۵ میلیون تومان (تا ششم شهریور ۹۷) است. قیمت صفر آن نیز در بازار آزاد از ۱۰۰ میلیون تومان بالاتر است. پس طبقات متوسط رو به بالای جامعه، می‌توانند اقدام به خرید این خودرو کنند. اگرچه خرید چنین خودرویی می‌تواند گزینه خوبی برای ایرانی‎ها باشد اما وجود رقبای سرسختی چون رنو ساندرو استپ‌وی و رنو کپچر بازار پژو ۲۰۰۸ را تهدید می‌کنند.

خودرویی خانوادهبا توجه به این‌که همیشه به فضای کم صندلی عقب‌ پژو ۲۰۰۸ انتقاد می‌شود اما فضای صندوق و سرنشینان این خودرو، خوب است و تکان کم و قدرت خودرو در جاده‌های داخل و بیرون‌شهر نیز باعث می‌شود خانواده‌ها، بتوانند با خیال راحتی از آن استفاده کنند.

چند نکته مثبت دیگر
پژو ۲۰۰۸ به واسطه پیشرانه قوی، جعبه‌دنده به‌روز، گستردگی خدمات پس از فروش  و حضور نمایندگی‌های ایران خودرو، به نمونه یک خودروی خوب از سوی ایرانی‌ها تبدیل شده است.

استقامت بیش‌تر
شرایط بازار دسته دوم این خودرو هم در ایران خوب است. در واقع مدل‌های کارکرده کراس‌اوورهای دیگر، خیلی زود دچار مشکلات فنی شده و از دور خارج می‌شوند، اما این مدل به واسطه کیفیتی که دارد و حمایت توسط نمایندگی ایران خودرو، همیشه روی بورس است. به‌همین‌ دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مدل‌های کارکرده پژو ۲۰۰۸ را خریداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.