رانندگی با جیلی امگراند EC7؛ تجربه‌ای به یاد ماندنی

فرم مناسب صندلی‌های جیلی امگراند EC7، متریال مناسب اجزای داخل کابین و ظاهر زیبای جلو‌داشبرد، همگی دست‌به‌دست هم می‌دهند تا از سواری با این خودرو لذت ببرید. 

ویژگی‌های مثبت:

–         کیفیت بالای متریال به کار رفته در داخل کابین از نقاط مثبت این خودرو محسوب می‌شود؛ زیرا هنگام رانندگی صدایی از این ادوات به گوش نمی‌رسد. در تست‌های مختلف، حتی بعد از یک یا دوسال کارکرد، این صداهای آزاردهنده شنیده نمی‌شود و اجزای داخل کابین به صدا نمی‌افتد.

–         صدای موتور، مانند دیگر خودروهای چینی، بیش‌تر از حد معمول وارد کابین نمی‌شود و آرامش سرنشینان را مختل نمی‌سازد و رانندگی آرامی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

–         پس از رانندگی کوتاهی با این خودرو، متوجه می‌شویم که آمار و ارقام ارائه‌شده برای عملکرد موتور از سوی کمپانی، به حقیقت کاملاً نزدیک است و شتاب‌گیری و قدرت موتور رضایت‌بخش است.

–         عملکرد فرمان نرم و خوب است.

–         سیستم تعلیق خودرو مناسب و عملکرد آن راضی‌کننده است. اگر سیستم تعلیق جداگانه‌ای برای عقب خودرو درنظر گرفته می‌شد، کیفیت هندلینگ آن به سطح بالاتری می‌رسید؛ البته همچنان در مقایسه با رقبای هم‌سطحش کاملاً قابل‌قبول است.

–         شاید تکمیل‌کننده حس رضایت رانندگی با جیلی امگراند EC7، امکانات رفاهی و آپشن‌های آن باشد. سیستم صوتی به‌روز خودرو از کیفیت مطلوبی برخوردار است و دارای ۶ بلندگو و مجهز به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی است که فایل‌های تصویری را با کیفیتی بالا نمایش می‌دهد.

–         صندلی برقی راننده، که در ۸ حالت قابل‌تنظیم و دارای فضای مناسب برای افراد قدبلند است، از دیگر مشخصه‌های جالب این خودرو است.

–         کمربندهای سه‌نقطه‌ای کششی EC7 حس امنیت را به سرنشینان می‌دهد.

–         عملکرد مناسب سیستم تهویه تجربه رانندگی با جیلی را به یادماندنی‌تر می‌کند.

ویژگی‌های منفی:

–         کیفیت پایین چرم به‌کاررفته در غربیلک فرمان، روکش‌های صندلی و کنسول وسط کمی دل‌سردکننده بوده و بعد از مدتی کارکردن، باعث دردسر می‌شوند.

–         اندازه نامناسب غربیلک و خشکی آن کمی آزاردهنده است.

–         هنگام رانندگی، گستردگی نقاط کور و کاهش میدان دید، به دلیل بزرگ بودن ستون‌های جلو، کاملاً محسوس است. هرچند این ستون‌های بزرگ و ضخیم ایمنی بیشتری را هنگام تصادفات تأمین می‌کند.

–         عملکرد ترمزهای دیسکی خنک‌شونده هر چهار چرخ مناسب و خوب است، اما نکته منفی مهم شاید کمک‌فنرهای گازی خودرو باشد که هنگام عبور از ناهمواری‌ها، ضرباتی را بیشتر از حد معمول وارد کابین می‌کند؛ به‌طوری‌که عبور از بعضی سرعت‌گیرهای شهری و کوبش ناشی از آن‌ها سرنشینان عقب را به‌شدت آزار می‌دهد. بی‌شک، این مشکل در خیابان‌های پُر فراز و نشیب ایران بیشتر آزاردهنده است. این تکان‌ها گاهی به فرمان نیز منتقل می‌شود و کنترل آن را سخت می‌کند. همچنین، در دمای پایین از این کمک‌فنرها صدای عجیب و آزاردهنده‌ای شنیده می‌شود.

–         فقدان سیستم جی.‌پی.‌اس در خودرو به چشم می‌آید و برای بهره بردن از این سیستم باید هزینه‌ای شخصی کرد و آن را در بازار آزاد نصب کرد.

–         صفحه‌نمایش این خودرو تنها به زبان‌های چینی و انگلیسی مجهز است. همچنین، تنظیمات آن سخت است و گاهی زبانش خودبه‌خود چینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.