راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

سبدهای ماشین ظرفشویی
تمامی ماشین‌های ظرف‌شویی دارای سبدهای مخصوص قراردادن ظروف هستند و این سبدها کمک زیادی به جداسازی ظروف می‌کنند و در نتیجه آب و مواد شوینده به راحتی به ظروف می‌رسد و کار شست‌وشو بهتر انجام می‌شود. با توجه به این نکته درهنگام خرید ماشین ظرف‌شویی، مدلی را خریداری کنید که سبدهای آن قابل حرکت است و می‌توان جای سبدها و نحوه چیدمان ظروف را به راحتی در آن تغییر‌داد.
اگر از قابلمه‌های بزرگ، ماهیتابه و ظرف‌های بزرگ استفاده می‌کنید و تصمیم دارید داخل ماشین ظرفشویی قرار ‌بدهید دنبال ماشین ظرشویی دو سبده باشید وگرنه از ماشین‌های سه سبده استفاده کنید.

میزان مصرف انرژی
حتما برچسب مصرف انرژی را بررسی کنید که معمولاً روی دستگاه چسبانده می‌شود اما اگر نبود از فروشنده بخواهید که میزان مصرف انرژی را از طریق دفترچه به شما نشان دهند. روی برچسب میزان مصرف آب، گرید خشک‌کن، ظرفیت و میزان صدا نمایش داده شده است. هر چقدر میزان دسیبل پائین‌تر باشد یعنی ظرفشویی شما کم‌صدا‌تر است.

فیلتر غذا
یکی از نکات مهم در هنگام خرید ماشین ظرفشویی توجه به داشتن فیلتر غذا است که در کف دستگاه قرار می‌گیرد. این فلیتر ته‌مانده مواد غذایی را جمع می‌کند و مانع از ورود مواد غذایی به داخل پمپ می‌شود. بعضی از مدل‌های ماشین ظرفشویی فاقد این قابلیت هستند و باید حتماً ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار‌داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مسئله نیز توجه داشته باشید.

برنامه‌های شست‌و‌شو 
ماشین‌های ظرفشویی دارای سه برنامه شست‌وشو یعنی سبک، معمولی و سنگین هستند.بعضی از ماشین‌های ظرف‌شویی برنامه‌های پیشرفته‌تری شامل شست‌وشوی میوه و سبزیجات، شست‌و شوی اقتصادی،شست‌و شوی ظروف کریستال، خیس‌ کردن و شستشوی کوتاه دارند.اما مدلی را انتخاب کنید که بدون داشتن خواص اضافه که تنها موجب گران‌تر شدن آن می‌شود، نیازهای شما را برطرف کند.
هنگام خرید ماشین ظرفشویی دست دوم از فروشنده بخواهید تا ماشین ظرفشویی را حتماً برای شما روشن کنند تا مطمئن شوید برد آن سالم است و برنامه‌ها درست کار می‌کنند. در ضمن حتما دکمه تخلیه را امتحان کنید تا مطمئن شوید آب به‌طور کامل تخلیه می‌شود.

 آبپاش‌ها
خیلی مهم است که ماشین ظرفشویی هم خوب شست‌و‌شو کند و هم خوب خشک کند. برای همین توجه کنید که تعداد آبپاش‌ها زیاد باشد و هر چقدر سوراخ‌‌های آبپاش‌ها ر‌یزتر باشد کار شست‌و شو بهتر انجام می‌شود، همچنین به شکل پاشیدن آب روی ظروف دقت کنید .بعضی ماشین‌ها کشویی، بعضی‌ها دایره‌ای و بعضی ماهواره‌ای آبپاشی می‌کنند.
در چند دقیقه آخر شست‌و‌شو دمای ظرفشویی بالا می‌رود تا از ایجاد لک روی ظروف جلوگیری کند. و همچنین درب بعضی از ماشین‌های ظرفشویی بعد از اتمام شست‌وشو به‌صورت اتوماتیک باز می‌شود تا هوای محیط به داخل محوطه ظرفشویی رفته و از ایجاد لک روی ظروف جلوگیری کند.

 مخزن استیل یا پلاستیک
مخزن‌ ماشین‌های ظرف‌شویی در دو شکل پلاستیکی و استیل ساخته می‌شوند. اما مخزن استیل بهتر از مخزن پلاستیکی است زیرا جنس استیل آب نمی‌شود و زنگ نمی‌زند و از همه مهم‌تر اینکه ماندگاری بالاتری دارد.

 بدنه ماشین ظرفشویی
حتماً از سالم بودن ترمز در ماشین ظرفشویی مطمئن شوید. لاستیک‌های دور در نیز حتماً باید سالم باشند تا از خروج آب جلوگیری کنند. به سالم بودن چرخ قفسه‌ها دقت کنید و توجه کنید که سبد‌ها لب‌پر نشده باشند. اگرچه که بعضی از شماها به دلیل کمبود فضا مجبور هستید ماشین‌های ظرفشویی رومیزی را انتخاب کنید امابهترین مدل ماشین ظرفشویی به پیشنهاد دادرن مدل ایستاده است زیرا این نوع ماشین ظرفشویی گنجایش بیشتری دارد و برای خانواده‌های بیش از ۳ نفر مناسب است و می‌تواند جوابگوی نیاز شما در مهمانی‌ها باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.