رونمایی از کانسپت مرسدس بنز GLB

پس از انتشار چند تیزر، اکنون شرکت مرسدس بنز در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ از کانسپت GLB رونمایی کرده که می‌تواند پیش نمایشی از یک مدل تولیدی با همین نام و مشخصات در آینده نزدیک باشد که نقطه نظرات این شرکت درباره خودروهای شاسی بلند جمع‌وجور را به معرض نمایش بگذارد.

اگر بخواهیم با تنها چند کلمه، احساسی که از این خودرو دریافت می‌شود را بیان کنیم، بهتر است بگوییم این خودرو ما را به یاد مدل GLK می‌اندازد. آن خودرو که بعداً با مدل GLC جایگزین شده و با این نام به حیات خود ادامه می‌دهد، موفق شد ظاهری خشن و جعبه‌ای را در ابعادی نسبتاً کوچک ارائه دهد که در انجام این کار موفق هم بود.

به اعتقاد بریتا زیگر که عضو هیات مدیره گروه دایملر است، معرفی کانسپت GLB به منظور ارائه خودرویی برای پر کردن فضای خالی میان دو مدل GLA و GLC بوده و همچنین ایده‌های مرسدس بنز برای خودروهای این سگمنت نیز به واسطه این خودرو به نمایش گذاشته شده است.

طول کلی کانسپت GLB برابر با ۴٫۶۲ متر و فاصله محورهای آن ۲٫۸۲ متر است که به نظر می‌رسد این خودرو را قادر می‌سازد فضای مناسبی برای هفت سرنشین خود که در سه ردیف صندلی جای می‌گیرند، فراهم کند. شرکت سازنده ادعا کرده که دو صندلی ردیف سوم (به صورت جدا از هم قرار دارند) تنها برای استفاده در مواقع اضطراری ساخته نشده‌اند بلکه در عمل می‌توانند راحتی مناسبی برای دو سرنشین با ابعاد متوسط ارائه دهند.

با گذر از ابعاد خارجی خودرو و با نگاهی به نمای داخل می‌توان به راحتی نکات مشترک موجود میان GLB با سایر محصولات رده کامپکت مرسدس بنز را درک کرد. اوج این شباهت‌ها در داشبورد قابل مشاهده است که جدا از پوشش چرمی، کاملاً مدل GLA را به یاد می‌آورد. البته استفاده از متریال خاص در داشبورد یا فضای داخلی خودروهای نمایشگاهی امری است که زیاد اتفاق می‌افتد.

اما در نمای خارجی GLB ، مرسدس تلاش کرده چیزی ارائه دهد که در سال‌های اخیر در محصولات این شرکت کمتر شاهد بوده‌ایم. در حقیقت با نصب قطعاتی چون محافظ‌های جانبی، تایرهای ۱۷ اینچ آفرودی گودریچ ریل و چراغ‌های LED سقفی ظاهر این شاسی بلند کوچک را خشن‌تر از خودروهای مشابه ساخته است و آن را آماده برای انجام ماجراجویی نشان دهد.

زیر کاپوت مرسدس بنز GLB پیشرانه بنزینی ۲ لیتری قرار گرفته که ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کرده و این قدرت را به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار و سیستم چهارچرخ محرک ۴Motion به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. بد نیست بدانید راننده این خودرو امکان انتخاب سه حالت مختلف برای رانندگی در اختیار دارد.

شرکت مرسدس بنز هنوز درباره برنامه‌های خود برای تولید GLB سخنی به میان نیاورده اما با توجه به ظاهر این خودرو می‌توان دریافت که فاصله چندانی تا خط تولید ندارد اما زودتر از سال آینده میلادی نیز نمی‌توان منتظر نمونه نهایی این خودرو بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.