سریع السیر ترین سدان جهان

کمپانی آلمانی آلپینا با رونمایی از مدل ۲۰۲۰ سدان فول سایز B7، چهره دیگری از ب ام و سری ۷ را معرفی کرد.

این اتومبیل توانسته است با کنار زدن دوج چارجر هلکت، عنوان سریع ترین سدان ۴ درب جهان را بصورت غیررسمی ازآن خود کند.
ترکیب ویژگی های لوکس و اسپرت در این خودرو به خوبی نمایش داده شده است تا سدان تقریبا بی نقص سری ۷، این بار خاص تر از همیشه جلوه کند.

در هر صورت در این مطلب سعی داریم تا مهمترین ویژگی های آلپینا B7 مدل ۲۰۲۰ را در قالب ۱۰ نکته بررسی کنیم:

نکته ۱

آلپینا B7 جدید با موتوری کوچکتر و تعداد سیلندرهای کمتر، قدرت و گشتاوری مشابه با بی ام و سری ۷ تولید می کند.

تغییرات در برنامه ریزی ECU، پیستون ها، اینترکولر و توربوهای دوگانه، موتور ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری آلپینا را در سطح موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۶ لیتری سری ۷ قرار داده است .
هر دو با ۶۰۱ اسب بخار نیرو و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور، تنها در مدت زمان ۳٫۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست می یابند.

نکته ۲

آلپینا B7 مدل ۲۰۲۰ با وزن ۲۲۰۲ کیلوگرمی خود، یک دهم ثانیه شتاب بهتری نسبت به نسخه پیشین خود ارائه می کند و حداکثر سرعت آن ۱۸ کیلومتر بر ساعت بیشتر است.

نکته ۳

به گفته آلپینا، مدل B7 با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت، ۲ کیلومتر از داج چارجر هلکت سریع تر است.

نکته ۴

آلپینا برای متوقف کردن این خودروی سنگین وزن، در کنار تغییرات در سیستم ترمز، دیسک های بزرگتری در چرخ های عقب به کار برده است.

نکته ۵

آلپینا در جهت جلوگیری از کاهش گشتاور موتور در هنگام تعویض دنده، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF این خودرو را بروزرسانی کرده است و از سیستم قفل کلاچ خاصی بهره می برد.

نکته ۶

کیت بدنه اسپرت، رنگ خاص بدنه و رینگ های اختصاصی که همواره به عنوان امضای این تیونر نسبتا قدیمی شناخته می شوند، مهمترین تغییرات ظاهری آلپینا نسبت بی ام و سری۷ به شمار می روند.

نکته ۷

آلپینا در B7 از رینگ های ۲۰ اینچی اختصاصی خود به صورت استاندارد استفاده کرده است. همچنین امکان انتخاب نمونه های ۲۱ اینچی نیز بصورت سفارشی وجود دارد.

نکته ۸

آلپینا برای پایین آوردن مرکز ثقل این خودرو در سرعت های بالا، سیستم تعلیق را به گونه ای دست خوش تغییر قرار داده است که در سرعت های بالاتر از ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت، ۱۵ میلیمتر ارتفاع خودرو کاهش می یابد.

همچنین سیستم تعلیق بادی این خودرو هنگام گذر از دست اندازها در سرعت های پایین نیز تا ۲ سانتی متر توانایی افزایش ارتفاع دارد.

نکته ۹

آلپینا در جهت راحتی هرچه بیشتر سرنشینان این خودرو، از روش های متعددی برای عایق کاری این خودرو استفاده کرده است که از جمله آن ها می توان به استفاده از پوشش های صداگیر در ستون ها، صندلی ها و گلگیر عقب اشاره کرد.

نکته ۱۰

آلپینا B7 مدل ۲۰۲۰ با قیمت ۱۴۲ هزار دلاری خود در بازار آمریکا، حدود ۳ هزار دلار از نسخه قبلی گران تر است و عرضه آن از سه ماهه سوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.