شرایط فروش ام وی ام خرداد ۱۳۹۸

شرایط فروش ام وی ام خرداد 1398

مدیران خودرو، از روز دوشنبه – ۱۳ خردادماه – به مناسبت فرارسیدن عید فطر، فروش لیزینگی انواع محصولات ام وی ام را با همکاری شرکت های لیزینگ صنعت و معدن و همچنین شرکت لیزینگ آتی نگر، آغاز کرده است.

طبق بخشنامه فوق، در فروش لیزینگی خودروها با قیمت قطعی اما بیشتر از قیمت نمایندگی فروخته شده و مدت تحویلشان نیز ۳۰ روز کاری است.

جدیدترین قیمت محصولات ام وی ام

در جدول زیر نیز تغییر قیمت انواع محصولات مدیران خودرو را در سال ۹۸ مشاهده می‌کنید.

خودرومدلفروردینخرداد
۳۱۵ اسپرت اکسلنت۹۷۱۰۹٫۲۱۲۰٫۱
۳۱۵ اسپرت اکسلنت۹۸۱۲۰٫۳۱۳۲٫۳
 
X22 دنده‌ای۹۷۱۳۸٫۹۱۵۲٫۷
X22 دنده‌ای۹۸
 
X22 دنده‌ای لاکچری۹۷۱۴۱٫۴۱۵۵٫۵
X22 دنده‌ای لاکچری۹۸۱۴۸٫۲۱۶۳
 
X22 دنده‌ای اسپرت اکسلنت۹۷۱۴۵٫۵۱۶۰
 
X22 دنده‌ای اکسلنت اسپرت۹۷۱۴۸٫۱۱۶۲٫۹
X22 دنده‌ای اکسلنت اسپرت۹۸۱۵۵٫۱
 
X22 اتومات لاکچری۹۷۱۶۰٫۲۱۷۶٫۲
X22 اتومات لاکچری۹۸۱۶۷٫۹۱۸۴٫۶
 
X22 اتومات اکسلنت اسپرت۹۷۱۶۷۱۸۳٫۷
X22 اتومات اکسلنت اسپرت۹۸۱۷۴٫۹۱۹۲٫۳
 
X33S اسپرت۹۷۱۹۳٫۳۲۱۲٫۶
X33S اسپرت۹۸۲۰۲٫۵۲۲۲٫۷

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

محصولات ام وی ام در ایران

اگر امروز چری خیلی راحت خودرویی با قیمت بالای ۱۰۰ میلیون تومان را می‌فروشد، دلیلش آن همه سعی و خطایی است که مدیران خودرو با محصولات ارزان‌قیمت چری در ایران انجام داده. مدیران خودرو کارش را در ابتدای دهه ۸۰ شمسی آغاز و خط تولید محصولاتش را در فضایی بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع در منطقه اقتصادی ارگ جدید، احداث کرد.

سال ۸۴ مدیران خودرو نخستین محصولش را با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ معرفی کرد. این هاچ‌بک کوچک، همان چری QQ بود که به کپی چینی دوو ماتیز در بازار جهانی مشهور شد. ۱۱۰ ابتدا در مدل ۳ سیلندر ۰٫۸ لیتری فروخته می‌شد اما از سال ۸۸ نسخه ۴ سیلندر ۱٫۱ لیتری آن هم به بازار آمد. عرضه ۱۱۰ با گیربکس اتومات نیز از همین سال شروع شد. نهایتا تولید نسخه ۳ سیلندر این چینی در سال ۹۳ و نسخه ۴ سیلندرش در سال ۹۵ متوقف شد.

خودرو ام وی ام

سال ۸۹، مدیران خودرو دومین محصولش را با نام ام‌وی‌ام X33معرفی کرد که در واقع، همان چری تیگو ۳ در بازار جهانی است. مشکلات مونتاژی X33 قابل شمارش نبود، اما به‌لطف قیمت بسیار اندکش، خیلی زود با استقبال ایرانی‌ها مواجه شد.

در سال ۹۰، ۵۳۰ به بازار آمد؛ خودرویی که همه چیزش بیشتر از حد استاندارد بود! از سایز چراغ‌هایش بگیرید تا قوس سقف و حتی فضای کابین که از اکثر همکلاسان ۵۳۰ بیشتر بود. ام‌وی‌ام ۵۳۰ هرچند به‌خوبی از پس لیفان ۵۲۰ برآمد، ولی چون آمدنش مقارن شده بود با آمدن لیفان ۶۲۰، نتواست در حد و اندازه‌های لیفان، مشتریان ایرانی را جذب کند. ۵۳۰ که در بازار چین با نام چری A5 فروخته می‌شد، در سال ۹۵ از خط تولید مدیران خودرو کنار گذاشته شد.

سال ۹۱ چشممان به چشم ۳۱۵ باز شد. ام‌وی‌ام ۳۱۵ در دو نسخه هاچ‌بک و سدان تولید می‌شد ولی با وجود خانواده پژو ۲۰۶، موفقیت چندانی در بازار ایران پیدا نکرد به خصوص نسخه صندوقدارش که به لحاظ فروش، از بدترین خودروهای مدیران خودرو لقب گرفته است. تولید سری اول ۳۱۵ تا سال ۹۳ ادامه داشت. 

سال ۹۳؛ سال نونوار شدن MVM

در سال ۹۳، فیس لیفت ام‌وی‌ام ۳۱۵ معرفی شد و ابتدا نسخه صندوقدارش به بازار آمد. یکسال بعد نیز ام‌وی‌ام ۳۱۵H نیوفیس رسماً به ایران آمد. در این فیس‌لیفت بخش قابل توجهی از مشکلات سری اول، برطرف شده بود و به لطف شرایط آسان و بسیار متنوع فروش مدیران خودرو، با استقبال بی‌نظیری در میان ایرانی‌ها روبرو شد. تولید ۳۱۵ سدان نیوفیس در سال ۹۵ متوقف شد ولی نسخه هاچ‌بکش همچنان روی خط تولید است.

قیمت محصولات مدیران خودرو

در مورد تیپ‌بندی ۳۱۵H نیوفیس بد نیست این نکته را هم بگوییم که تیپ اسپرت آن تا سال ۹۵ عرضه شد. از آن سال تیپ اسپرت لاکچری آن به بازار آمد و نهایتاً از سال ۹۶ به بعد نیز ۳۱۵H نیوفیس، فقط و فقط در نسخه اسپرت اکسلنت به‌دست مشتریان رسید.

دومین محصولی که در سال ۹۳ تغییر چهره داد، سری دوم X33 بود که با نام New X33 یا X33FL نیز شناخته می‌شود. صرف نظر از تغییرات ظاهری، اضافه‌شدن گیربکس CVT، مهم‌ترین مزیت این خودرو نسبت به سری اول X33 است.

سال ۹۴، مدیران خودرو گران‌ترین سدانش را به بازار فرستاد. ام‌وی‌ام ۵۵۰ یا همان چری E5، جانشین لوکس‌تر ۵۳۰ بود، ولی همان پلتفرم را داشت و با دارا بودن گیربکس دستی و اتومات، سودای رقابت با سورن و دنا را در سر می‌پروراند. ۵۵۰ با اینکه فروش بسیار بهتری نسبت به ۵۳۰ داشت، اما در سال ۹۶ از خط تولید MVM خداحافظی کرد.


سال ۹۵، سال ام‌وی‌ام ۱۱۰S بود و بس. کسی فکرش را نمی‌کرد که نسخه فیس‌لیفت شده ۱۱۰، با پیشرانه ۳ سیلندر و با قیمتی بیشتر از قیمت خانواده پراید، بتواند موفقیتی در بازار پرتلاطم ایران به‌دست آورد، ولی مدیران خودرو این ریسک را به جان خرید و ۱۱۰S را به بازار فرستاد. البته وجود تسهیلات فروش آسان را هم نباید در موفقیت ۱۱۰S بی‌تاثیر بدانیم. عرضه ۱۱۰S تا ابتدای سال ۹۶ بیشتر طول نکشید.

فروش ام وی ام

دومین محصولی که سال ۹۵، با تغییر ظاهری همراه بود، سری سوم X33 است که البته با نام ام‌وی‌ام X33S راهی بازار شد. X33S تفاوت فنی خاصی با سری دومش ندارد، ولی طبق گفته مدیران خودرو، ۱۸۰ ویژگی آن تغییر یا بهبود داشته است. عرضه تیپ معمولی X33S تا سال ۹۶ ادامه داشت و از آن تاریخ به بعد، فقط در تیپ اسپرت، تحویل مشتریان می‌شود.

سال ۹۶ نیز X22 در ایران معرفی شد؛ خودرویی که در برخی بازارهای آسیایی با نام تیگو ۳X شناخته می‌شود. ام‌وی‌ام X22 ابتدا دو تیپ ساده و اسپرت (سقف مشکی) داشت. بعد از آن تیپ اسپرت حذف و تیپ اسپرت اکسلنت (با گارد و رکاب) جایگزینش شد.

سال ۹۷ تولید ۱۱۰S بعد از وقفه‌ای یکساله از سر گرفته شد. البته مدل ۹۷ این کوچولوی چینی در تیپ جدیدی به‌نام اسپرت لاکچری فروخته می‌شد. در سال ۹۷ همچنین اتفاق مهمی برای X22 رخ داد؛ مدیران خودرو برالاخره آپشن‌هایی که همه مشتریانش از نبودشان ناراضی بودند را روی X22 قرار داد.

آپشن های جدید ام وی ام X22

کراس‌اور X22 به لطف تسهیلات مدیران خودرو، فروش بسیار خوبی نسبت به سایر همکلاسانش تجربه کرده است. X22 تا اوایل عرضه در سه تیپ ساده، اسپرت (سقف مشکی) و اسپرت اکسلنت (سقف مشکی، گارد و رکاب) فروخته می‌شد، اما از خردادماه ۹۷، مدیران خودرو پنج آپشن مشتری‌پسند را به این خودرو اضافه کرد که عبارتند از:

  • سنسور فشار باد تایر (TPMS)
  • کنترل پایداری (ESP)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کمکی حرکت در سربالایی (HAC)
  • کمکی ترمز (EBA)

مدیران خودرو، تجهیزات پنج‌گانه فوق را روی تیپ ساده X22 گذاشت و تیپ جدیدی به‌نام «لاکچری» خلق شد که هم مدل دستی و هم مدل اتومات دارد. این پنج آپشن همچنین در نسخه اتومات تیپ «اسپرت اکسلنت» هم وجود دارد.

البته مدیران خودرو برای آنکه تفاوت مدل‌های جدید (با پنج آپشن) و قدیم (بدون پنج آپشن) این تیپ برای مشتریانش مشخص باشد، نام این تیپ را برعکس کرد و به «اکسلنت اسپرت» تغییر داد! همچنین ویژگی جدید «کنسول وسط» نیز تنها برای تیپ اتوماتیک «اکسلنت اسپرت» خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.