معرفی خودروی سوبارو فارستر و بررسی بازار ایران

معرفی خودروی سوبارو فارستر

مکعب ژاپنی!

تولید سوبارو فارستر برمی‌گردد به سال ۲۰۰۹. از آن زمان تا امروز این شرکت ژاپنی پنج نسل متفاوت از این خودرو را روانه بازار کرده است که در این میان فقط نسل چهارم فارسترها طعم حضور در ایران را چشیده است. سوبارو فارستر یک خودروی شاسی‌بلند و جمع‌وجور خانوادگی است که نظر بسیاری از مخاطبان خود را جلب می‌کند. این خودروی ژاپنی با دو پیشرانه ۲ لیتری مجهز به توربو و ۲.۵ لیتری تولید شده که هر دو پیشرانه قدرت را به چهار چرخ خودرو منتقل می‌کنند.

تغییر فرم در نسل چهارم

نسل چهارم فارستر که اکنون در بازار خودروی ایران مشتری‌های خاص خود را پیدا کرده نسبت به نسل‌های قبلی تفاوت‌های زیادی داشته است. نسل‌های قبلی فارستر حالت جعبه‌ای داشتند که این فرم در نسل چهارم به‌کلی دگرگون شده و خودرو بیش‌تر شبیه به یک واگن است. همچنین این خودرو در تمامی ابعاد به‌جز موتور بزرگ‌تر از قبل شده است. بااین‌حال متخصصان و تولیدکنندگان ژاپنی سعی کرده‌اند حالت مکعبی اتاق در طراحی جدید همچنان حفظ شود. شاید به همین خاطر باشد که خطوط پیچیده و طراحی‌های عجیب و غریبی که کمپانی‌های رقیب به‌کار می‌برند در این خودرو دیده نمی‌شود.

صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ ثانیه‌ای

سوبارو فارستر می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور تولید و ۲۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را در ۴۱۰۰ دور ارائه کند. در این خودروی ژاپنی از جعبه‌دنده CVT استفاده شده است که می‌تواند در مدت‌زمان ۱۰ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. در مورد مصرف سوخت این شاسی‌بلند ژاپنی هم باید بگوییم که در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی نیاز به ۸ لیتر بنزین دارید.

اما مهم‌ترین و شاید جذاب‌ترین نکته‌ای که در مورد فارستر باید بدانید این است که مهندسان ژاپنی با استفاده از طراحی باکسر برای موتور این خودرو مرکز ثقل خودرو را کاهش داده و عملکرد خودرو را از این‌‌رو به آن‌رو کرده‌اند. اتفاقی که معمولاً کمپانی‌هایی مثل پورشه در طراحی‌های پیشرانه‌شان از آن بهره می‌برند.

خودرویی ایمن و مطمئن

از نظر ایمنی سوبارو فارستر یکی از خوب‌های صنعت خودروسازی ژاپن و دنیا محسوب می‌شود. این خودروی ژاپنی موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه یورو انکپ شده و با امکانات ایمنی‌ای که دارد یک سفر ایمن با خاطری آسوده را برای شما تضمین خواهد کرد. دلیل این ادعا استفاده از سیستم‌های کنترل سرعت در سرازیری و پایداری خودرو، ترمز اضطراری کمکی و استفاده از ۷ کیسه هوا (سفارشی) در طراحی این خودرو است. همچنین سیستم هوشمند تمام چرخ محرک یا AWD در این خودرو و برای رانندگان آماتور به‌کار رفته تا آن‌ها هم بتوانند از این خودرو به‌راحتی استفاده کنند و با دردسرهای سیستم دودیفرانسیل مواجه نشوند. این سیستم به‌خوبی در آب‌وهوای برفی و شرایط لغزنده جاده‌ها فعالیت می‌کند و از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.

گزینه مناسب و جذاب

در بحث فرمان‌پذیری، فارستر عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارد و راننده می‌تواند در سرعت‌های بالا کنترل خوبی روی خودروی خود داشته باشد که دلیل آن استفاده از موتور باکسر و سیستم AWD است. سوبارو فارستر در بازار داخلی با قیمت ۴۱۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان (اردیبهشت ۹۸) به فروش می‌رسد که با توجه به مدل و نسخه‌های آن تفاوت قیمت دارند. هرچند خرید این خودرو، جذاب به‌نظر می‌رسد و به شما عملکرد و پرفورمنسی در آف‌رود و جاده در حد خودروهای بسیار گران‌تر از خود را می‌دهد اما نداشتن بازار دست‌دوم قوی و خدمات مطلوب مشکلاتی است که نمی‌توان به‌سادگی از کنارشان عبور کرد. بنابراین اگر پرفورمنس موتور و فرمان‌پذیری و همچنین هوشمندی سیستم چهارچرخ اولویت شما در خرید خودرو است سوبارو فارستر می‌تواند گزینه مناسب و جذابی برای شما باشد اما اگر اهل فروش و عوض کردن خودرو در بازه‌های زمانی کوتاه هستید بهتر است انتخاب دیگری داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.