معرفی سوبارو لگاسی (Subaru Legacy) و بررسی بازار ایران

تلفیقی معقول از یک سدان لوکس با ویژگی‌های اسپرت

معرفی سوبارو لگاسی (Subaru Legacy)

نسل هفتم از سدان خانوادگی سوبارو لگاسی در سال ۲۰۱۵ میلادی در نسخه‌های پایه، پریمیوم، اسپرت، لیمیتد، لیمیتد XT و تورینگ XT به بازار عرضه شد. پاییز سال ۹۷ شمسی بود که نسخه‌های پایه و پریمیوم این خودروی ژاپنی به تهران آمد؛ نسخه‌ای که در آن از پلتفرم گلوبال استفاده شده تا بدنه خودرو استحکام بیشتری داشته باشد. در طراحی کابین هم لگاسی بسیار منحصربه‌فرد است به‌طوری که در سرعت‌های بالا صدای فوق‌العاده کمی در کابین شنیده می‌شود. مهندسین ژاپنی با برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت سعی کرده‌اند ورژن‌های جدید لگاسی را جذاب‌تر طراحی کنند و برای این کار فضای داخلی و کابین این خودرو را به‌صورت کامل عوض کرده و از نو طراحی کرده‌اند. مدل‌های لگاسی در نوع موتور، شتاب و مصرف سوخت تفاوت آنچنانی و چشمگیری ندارند و فقط وجود برخی آپشن‌ها در مدل‌های مختلف باعث تفاوت این مدل‌ها شده است. به‌طور مثال: نسخه‌های پریمیوم، اسپرت و لیمیتد به نمایشگر جدید ۶/۱۱اینچی مجهز هستند، اما در نسخه پایه دو نمایشگر هفت‌اینچی طراحی شده که بخش سرگرمی، اطلاعاتی و بخش کنترلی HAVC را از یکدیگر تفکیک می‌کند.

یک سدان خانوادگی با فرم کوپهنسبت به نسل قبل و رقیبان مطرحی که لگاسی در بازار خودرو دارد، این سدان خانوادگی طوری طراحی شده که حس اسپرت و فرم کوپه در بدنه را به سرنشینان منتقل کند. فرم کلی بدنه به‌حالت کوپه طراحی شده و با توجه به شیب ملایم سقف تا انتهای خودرو، متقارن به‌نظر می‌رسد.

اگر از نمای جانبی این سدان ژاپنی را نگاه کنید متوجه ساده بودن طرح سپرها و گلگیرها خواهید شد، اما خطوط حجم‌دهنده‌ای که در این قسمت به‌کار گرفته شده باعث شده تا از گوشه چراغ عقب تا لبه درِ جلو و امتداد دستگیره‌ها شکل و حالتی سه‌بعدی به خود بگیرد. از دیگر نکات ویژه‌ای که در طراحی این خودرو استفاده شده بدنه مدرن و فضای پایین درهای ورودی و رکاب آن است که زیبایی خاصی به این خودروی ژاپنی می‌بخشد. در نسخه پایه لگاسی از چرخ‌های اسپرت ۱۷اینچ استفاده شده و نوع ۱۸‌اینچ را فقط در مدل‌های لیمیتد خواهید دید. 

به‌صورت‌کلی، ظاهر خودروهای سوبارو لگاسی در دو تیپ استاندارد و اسپرت عرضه می‌شود که تیپ اسپرت آن قرار است از سال آتی میلادی وارد ایران شود.

سریع و ایمنپیش‌رانه سوبارو لگاسی در مدل پایه چهار سیلندر ۲۵۰۰ سی‌سی است که می‌تواند قدرتی بالغ بر ۱۷۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۳۵ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۱۰۰ دور در دقیقه تولید کند. در این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت باید چشم‌هایتان را ببندید و تا عدد نه بشمارید. آن‌وقت است که خودرو از جا کنده می‌شود و با سرعت و شتابی عالی به‌سرعت در جاده‌ها می‌تازد. نهایت سرعت لگاسی با این پیش‌رانه ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است و میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر را از خود ثبت کرده است. این سدان ژاپنی در ترافیک شهری نزدیک به ۱۰ لیتر و در بزرگ‌راه شش لیتر در هر صد کیلومتر مصرف بنزین دارد. سوبارو لگاسی موفق شده است تست‌های تصادف و امنیت خودرو را، که توسط مؤسسه Euro NCAP برگزار می‌شود، با امتیاز کامل پشت‌سر بگذارد و از نظر ایمنی خیال مشتریانش را تا حدود زیادی راحت کند.

مدل‌های وارداتی سوبارو لگاسی با جعبه‌دنده اتوماتیک CVT و شش‌سرعته قابل‌خرید خواهند بود؛ هرچند هزینه نگهداری این خودرو بالاست و مصرف سوخت بالای این خودرو نسبت به رقیبانش باعث می‌شود که بسیاری از افراد در خریدن این خودرو کمی حساسیت به‌خرج دهند.

به‌هرحال، اگر طالب خریدن یک سدان خانوادگی خوب، سریع و ایمن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به نمایندگی رسمی سوبارو بروید و با پرداخت ۲۲۳ میلیون تومان صاحب یک لگاسی شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.