مقایسه سوبارو فارستر با خودروهای هم‌رده

مقایسه سوبارو فارستر با خودروهای هم‌رده

فارستر، راوفور یا تیگوان، مسئله این است

اگر در بازار خودرو به‌دنبال یک شاسی‌بلند خوب و جمع‌وجور باشید و از اهل فن و ماشین‌بازها در این زمینه کمک بگیرید آن‌ها شما را به‌سمت چند گزینه می‌برند: سوبارو فارستر، تویوتا راوفور و فولکس‌واگن تیگوان. هر سه این خودروها مزایا و معایب خاص خود را دارند اما در برخی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی قدرت و برگ برنده دست یک کمپانی و یک خودرو است. برای این‌که این خودروها را بیش‌تر بشناسیم تا بتوانیم هر کدام از آن‌ها را با دیگری مقایسه کنیم شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

مقایسه با تویوتا راوفور
تویوتا راوفور می‌تواند ۱۷۷ اسب بخار و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن ۹.۳ ثانیه است یعنی در این زمینه عملکردی بهتر از فارستر ارائه می‌کند. فارستری که نهایتاً می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر سرعت راوفور ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است و با اختلافی ۱۵ کیلومتری در این زمینه هم کاملاً برتر و بهتر از فارستر نشان می‌دهد. بااین‌حال مصرف سوخت این مدل تویوتا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف سوخت ۸ لیتری فارستر آمار چندان جالبی به‌شمار نمی‌آید. با توجه به نزدیک بودن آپشن‌های رفاهی و ایمنی هر دو خودرو از نظر قیمت، این سوبارو فارستر است که نسبت به رقیبش قدرت‌نمایی می‌کند. درحالی‌که قیمت تویوتا راوفور در اردیبهشت ۹۸ در بازار خودرو بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان بود، شما می‌توانستید با هزینه کردن ۵۱۰ میلیون تومان فارستر ژاپنی سوار شوید و از بسیاری از مزیت‌هایی که تویوتا راوفور دارد در قالب سوبارو فارستر استفاده کنید.

مقایسه با فولکس‌واگن تیگوان
اگر بخواهیم این شاسی‌بلند آلمانی را با همتای ژاپنی‌اش مقایسه کنیم باید بگوییم که در اکثر زمینه‌ها موفقیت با خودروی فارستر است و می‌تواند انتخاب بهتری باشد. تیگوان با قدرت تولید ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور توسط جعبه‌دنده‌های مختلفی همچون یک واحد ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه این نیرو را به چرخ‌های جلو یا با استفاده از سیستم Motion 4 به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. این در حالی است که فارستر نهایتاً ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. با همه این تفاسیر از نظر شتاب و سرعت خودرو، برتری با سوبارو فورستر است که ظرف مدت ۱۰ ثانیه می‌تواند خودرو را از جا بکند و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در زمینه مصرف سوخت هم این دو خودرو رقابت پایاپایی دارند؛ اما خودروی ‌آلمانی تیگوان با مصرف ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ۰.۲ لیتر بیش‌تر از همتای ژاپنی‌اش مصرف دارد و از این نظر چندان اقتصادی و به‌صرفه نیست. کابین سوبارو فارستر بسیار بزرگ، جادار و راحت است و می‌تواند پاسخگوی یک خانواده چهار تا پنج نفری باشد. درحالی‌که حجم فضای کابین و صندوق بار دو رقیب دیگر فارستر کوچک‌تر است و حتی فضای پای سرنشینان عقب نیز کم‌تر از مدل ژاپنی است. بااین‌حال بسیاری از امکانات رفاهی سوبارو فارستر در تیپ پایه آن قابل دسترسی نیست و برای داشتن چنین امکاناتی باید با هزینه بیش‌تر تیپ لیمیتد آن را خریداری کنید که این یک نقطه‌ضعف بزرگ برای شرکت سوبارو و خودروی فارستر به‌حساب می‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.