هنگام خرید دستگاه تصفیه آب این موارد را بررسی کنید


در این مطلب قرار است درباره مواردی که هنگام خرید دستگاه تصفیه آب حتما باید بررسی کنید صحبت خواهیم کرد. زیرا این موارد برای یک دستگاه تصفیه آب خوب بسیار مهم هستند

به کیفیت اتصالات، شلنگ‌ها و هوزینگ دستگاه توجه کنید
از دیگر عوامل مهم در انتخاب دستگاه تصفیه آب کیفیت هوزینگ، اتصالات و شلنگ‌های به‌کار رفته در دستگاه است. هوزینگ به محفظه نگهدارنده فیلترها گفته می‌شود. هوزینگ‌هایی که کیفیت ساخت خوبی داشته باشند یعنی خوب قالب‌گیری شده باشند خیلی راحت با مقدار کمی نوارتفلون آب‌بندی می‌شوند. البته فروشندگان هوزینگ‌ها را به نام‌های تک‌ اورینگ و دو اورینگ می‌شناسند و معتقد هستند که مدل دو اورینگ کیفیت بهتری دارد ولی همان‌طور که گفتیم دقت در قالب‌گیری هوزینگ مهم‌ترین عامل در کیفیت آن است.
شلنگ‌های استفاده شده در دستگاه نیز باید به اصطلاح فودگرید بوده و از جنس مرغوب ساخته شده باشند.
اتصالات به‌کار رفته در دستگاه‌های تصفیه آب دو نوع هستند. اتصالات مهره‌ای و اتصالات Quick Connect. اتصالات مهره‌ای متداول‌تر هستند و قیمت آن‌ها نیز پایین‌تر است ولی درصد خرابی یا شکستگی آن‌ها به شدت زیادتر است و احتمال دارد برای آب‌بندی آن‌ها به مشکل بخورید و یا بعد مدتی شروع به چکه کردن کنند و دیگر مثل روز اول آب‌بندی نشوند. اتصالات Quick Connect اما از کیفیت بالاتری برخوردارند و تنها با یک فشار کوچک شلنگ را در جای خود قفل می کنند. قیمت آن‌ها نسبت به اتصالات مهره‌ای بیشتر است و به‌همین‌خاطر دستگاه‌هایی که مجهز به این اتصالات هستند ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

مجهز بودن به شیربرقی
شیر برقی قطعه‌ای است که برای جلوگیری از هدر رفتن آب در زمانی که پمپ دستگاه خاموش است استفاده می‌شود. در برخی از دستگاه‌ها به‌جای شیربرقی از یک چهارراه تقسیم استفاده شده است که عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شیر برقی دارد و احتمال خرابی و نشتی و هدر رفتن آب در صورت استفاده از این قطعه بیشتر است.

مجهز بودن به کلید قطع فشار پایین و بالا
کلیدهای قطع فشار پایین و قطع فشار بالا دو قطعه هستند که به ترتیب درصورت قطع جریان آب و یا پرشدن مخزن فعال می‌شوند و از آسیب رسیدن به پمپ جلوگیری می‌کنند. پس دقت کنید دستگاه تصفیه آبی که قصد خرید آن را دارید به این کلیدها مجهز باشد.

پمپ دستگاه تصفیه آب
گران ترین و اصلی ترین قطعه الکتریکی در دستگاه های تصفیه آب خانگی پمپ آن است. پمپ های متنوعی با قدرت، دبی و قیمت های گوناگونی در بازار موجود است ولی بهتر است که از پمپ های خیلی قوی استفاده نکنید چون هم قیمت بالایی دارد و هم فشار زیاد آن باعث از کار افتادن سریعتر فیلتر ممبران اسمز معکوس RO می شود.

دستگاه تصفیه آب پایه‌دار یا بدون پایه؟قطعات و فیلترهای دستگاه تصفیه آب زیرسینکی بر روی یک بدنه نصب شده‌اند. این بدنه در دو نوع پایه دار و بدون پایه موجود است که مدل پایه دار آن از استحکام بیشتری برخوردار است و بهتر است از این مدل استفاده کنید. گرچه این مسئله در عملکرد دستگاه هیچ تأثیری ندارد ولی در استحکام دستگاه بی‌تأثیر نیست.

اهمیت مخزن ذخیره و شیر آب در دستگاه تصفیه آب
مخزن ذخیره آب قطعه‌ای است که به‌همراه دستگاه تصفیه آب عرضه می‌شود. این مخزن‌ها در اندازه‌های مختلفی وجود دارند که اندازه معمول آن‌ها حدود ۳ تا ۴ گالن است. علاوه بر جنس مخزن و بهداشتی بودن آن نکته دیگری که باید به آن توجه کنید گنجایش و ابعاد مخزن است. انتخاب مخزن‌های کوچکتر بهتر است زیرا این مخزن‌ها جای کمتری را اشتغال می‌کنند و از طرفی آب تصفیه شده مدت کمتری در آن باقی می‌ماند و در نتیجه آبی که مصرف می‌کنید تازه‌تر خواهد بود.
شیر برداشت آب هم از اهمیت زیادی برخوردار است. شیرهای برداشت آب با کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند ولی همه آن‌ها مناسب نیستند. شیر آبی که قصد استفاده از آن را دارید باید ضد‌زنگ بوده و روکش کروم داشته باشد زیرا اگر شیر آب کیفیت خوبی نداشته باشد و زنگ زده باشد آب تصفیه شده در مرحله آخر کیفیت خود را از دست می‌دهد. همچنین طراحی آن باید به گونه‌ای باشد که در زیر آن فضای کافی برای قرار دادن ظروف مختلف وجود داشته باشد. پس هنگام خرید دستگاه تصفیه آب مورد نظرتان از کیفیت منبع ذخیره و شیر آب ارائه شده به همراه آن غافل نشوید.

گارانتی و خدمات پس از فروش
یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب دستگاه تصفیه آب خدمات پس از فروش آن است. در هنگام انتخاب دستگاه همواره برندی را انتخاب کنید که خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد تا اگر احیاناً با دستگاه به مشکل برخوردید و یا نیاز به تعویض قطعات آن داشتید به دردسر نیفتید. پس قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه تصفیه آب مورد نظر شما از گارانتی معتبر برخوردار است و قطعات و فیلترهای آن نیز به راحتی در بازار پیدا می‌شود.

حال می‌توانید با استفاده از نکاتی که در این دو مطلب با شما درمیان گذاشتیم از بین انبوهی از دستگاه‌های تصفیه آب، آن دستگاهی را که با نیازهای شما همخوانی دارد انتخاب کنید. خرید خوبی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.