وسایلی که بهتر است دست دومش را بخرید


وسایلی که بهتر است دست دومش را بخرید

شکی نیست که این روزها مصرف‌کننده‌ها پول کمتری برای خرید کردن دارند، اما راه‌های زیادی هم برای مدیریت هزینه‌ها و خریدهای اقتصادی هست. برای بعضی از محصولات، تنها با پرداختن نصف قیمت تمام‌شده، می‌توانید همان کیفیت را در یک محصول دست‌دوم بیابید. برخی از آن وسایل به شرح زیر است:

ماشین و دوچرخه
مشخصاً منظورمان ماشین کهنه یا دوچرخه زنگ‌زده قدیمی نیست. ماشینی که حتی چند هفته استفاده‌شده باشد، تفاوت قیمت زیادی با همتای صفرکیلومتر خودش دارد. علاوه بر آن احتمالاً هزینه بیمه کمتری روی دستتان می‌گذارد.

کتاب
اکثر خرده‌فروش‌های کتاب، قفسه‌ای از کتاب‌های دست‌دوم را موجود دارند، همه‌چیز از رمان‌ها تا کتاب آشپزی، که با هزینه خیلی کم قابل تهیه است. برخی سایت‌های مخصوص کتاب هم به‌صورت آنلاین کتاب‌های دست‌دوم را به فروش می‌رسانند. همچنین در سایت دیوار هم تعداد زیادی ازاین‌دست کتاب‌ها موجود است.

وسائل تزیینی و صنایع‌دستی
هیچ ریسکی در خریدن قاب عکس، گیاهان، گلدان، آثار هنری دست‌دوم و غیره وجود ندارد. اغلب این وسایل را برای فروش در سایت دیوار می‌گذارند برای اینکه می‌خواهند تنوعی به فضای زندگی خود را ببخشند.

مبلمان
استیل یا اسپرت فرقی نمی‌کند! باوجود این‌که مبلمان منزل خیلی گران تمام می‌شود، از اقدام به خرید مبل دست‌دوم نترسید. استیل یا اسپرت فرقی نمی‌کند. درصورتی‌که بدنه، فنرها و سطح مبل مشکلی نداشته باشد روکش‌های مبل را درصورتی‌که موردپسندتان نیست می‌توانید عوض کنید. فراموش نکنید خیلی‌ها نه به دلیل مستعمل شدن مبل،‌ که به دلیل تغییر دکوراسیون،‌ اثاث‌کشی یا مهاجرت اقدام به فروش آن می‌کنند.

وسایل حیوانات خانگی
همه وسایل حیوانات کوچک، تنگ‌های ماهی، اسباب‌بازی‌ها و غیره را می‌توانید دست‌دوم بخرید. فقط استریل کردن و جوشاندن آن‌ها قبل از استفاده را از یاد نبرید.

لوازم‌ خانگی
قهوه‌ساز، پلوپز، ماکروویو و مثل این‌ها را به‌راحتی می‌توان موقع خرید تست کرد و بعد از اطمینان از این‌که هنوز سالم هستند خریداری کرد. در خصوص وسایل اصلی آشپزخانه مثل یخچال و ماشین ظرف‌شویی و لباسشویی این اقلام اگر نو خریداری شوند، از گارانتی برخوردار خواهند بود.

وسایل سیسمونی و سرگرمی کودک
وسایل حمل نوزاد مثل کالسکه و کریر و… را می‌توان دست‌دوم تهیه کرد و دستی به سر و رویش کشید. در خصوص وسایل سرگرمی مثل کنسول‌های بازی هم می‌توانید با خرید دست‌دوم معامله خوبی انجام دهید.

لوازم ورزشی
تردمیل، دمبل، دوچرخه ثابت برای کاهش وزن،‌ توپ و غیره را هم می‌توان دست‌دوم خرید و در هزینه‌های ورزشی صرفه‌جویی کرد. پیش از خرید وسایل ورزشی برقی، قطعات و سیم‌ها را به‌خوبی بررسی کنید. اگر خرید شما با اهداف ورزشی‌تان سازگار باشد خرید موفقی داشته‌اید.

جواهرات
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که خرید جواهرات دست‌دوم به این خاطر که اجرت ساخت حذف می‌شود بسیار بصرفه‌تر از طلای نو و اجرت‌دار است.

قبل از تهیه وسایل دست‌دوم باید پرسش‌های اساسی را از فروشنده پرسید و تحقیق کافی کرد؛‌ درصورتی‌که نسبت به معامله شک دارید، حتما و حتما شک خود را برطرف کنید و اگر نسبت به خرید ترغیب و توجیه شدید، محصول را تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.