پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر؛ برندگان یک جنگ تماما اروپایی

پژو ۲۰۰۸، رنو کپچر؛ برندگان یک جنگ تماما اروپایی

کپچر، داستر، تی-راک، ۲۰۰۸ و سی۳ ایرکراس پنج خودرو موفقی هستند که کماکان و با وجود حضور بیش از ۲۵ مدل کراس‌اوور در کلاس ساب‌کامپکت، توانسته‌اند بخش بالایی بازار را مال خود کنند. اهمیت این پیروزی برای پنج خودرو مذکور وقتی مشخص می‌شود که نیمه میانی جدول را ببینیم. جایی که به غیر از اوپل کراسلند و هیوندای کونا، شاهد حضور خودروهای مشهوری نظیر جیپ رنه‌گید، سئات آرونا، فورد اکواسپورت، آئودی Q2 و نیسان جوک در جایی پایین‌تر از محصولات صدرنشین هستیم. به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها اینجا بازی را از بازیگران آلمانی، ژاپنی و کره‌ای برده‌اند.

این برد از آن جهت ارزش دوچندانی برای رنو، پژو، سیتروئن و حتی دی‌اس و اوپل به عنوان زیرمجموعه خودروسازان فرانسوی دارد که به‌رغم افت عمومی بازار، این کلاس با ۱۲ درصد افزایش فروش روبه‌رو شده و ظرف شش ماه پذیرای ۱.۲۲ میلیون دستگاه خودرو جدید بوده است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این کلاس ۱۴ درصد کل خریداران بازار خودرو اروپا را در خود جای داده است.
خب با توجه به این نکات، وقتی می‌بینیم که رنو نیسان مالک ۲۳ درصد کل این بازار است و پژوسیتروئن هم ۲۳ درصد بازار را مال خود کرده انگاه به اهمیت موفقیت خودروهای فرانسوی در این رده بیشتر واقف می‌شویم. جایی که به‌رغم عرضه طیف وسیعی از محصولات توسط گروه فولکس‌واگن، تنها به کسب ۲۰ درصد از سهم بازار بزرگ کراس‌اوورهای سایز B منجر شده است.

اگر دقیق‌تر آمار فروش خودروهای برتر شش ماهه اول سال ۲۰۱۹ را بررسی کنیم، رنو کپچر بدون تغییر صدرنشین کلاس است و داچیا داستر هم پشت سرش می‌تازد. این دو خودرو به ترتیب ۱۲۱۹۷۰ و ۱۱۷۵۴۷ دستگاه فروش داشته‌اند که اعداد قابل توجهی است. فولکس سومین خودرو این رده را فعلا داراست و با توجه به رشد ۶۱ درصدی تقاضا برای سری تی-راک، موفق شده علاوه بر پیروزی بر پژو، ۱۱۴۳۸۷ دستگاه فروش داشته باشد.

در رده‌های چهارم تا چهاردهم هم به ترتیب خودروهای پژو ۲۰۰۸، سیتروئن سی۳ ایرکراس، فورد اکواسپورت، اوپل کراسلند،هیوندای کونا، اوپل موکا، فیات ۵۰۰X، جیپ رنه‌گید، سئات آرونا، آئودی Q2 و سوزوکی ویتارا قرار دارند که از آخر به اول، بین ۴۰ تا ۹۵ هزار دستگاه فروش داشته‌اند. خودروهایی که اغلب با رشد فروش بالا، آینده رقابتی‌تری را در این کلاس نوید می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.