چرا دادزن ؟

در طی 2 سال از زمان تاسیس نیازمندی های دادزن ، این سایت به یکی از بهترین مرجع خرید و فروش بدون واسطه و یکی از بزرگترین بازار دست دوم آنلاین در ایران تبدیل شده است. در سال ۹۶، بیش از 1 میلیون آگهی از سراسر کشور برای دادزن ارسال شده است. در سال ۹۶، 180 هزار آگهی خودرو به ثبت رسیده است. اما کارایی و ویژگی دادزن چیست که توانسته تا این اندازه جای خود را در زندگی روزمره و یا کاری و اقتصادی مردم ایران باز کند؟

نیازمندی‌های آنلاین رایگان

اگر نگاهی به تاریخ آگهی در ایران بیندازیم قطعا صنعت آگهی چاپی و به اجبار پولی را حضور خاطر خواهیم اورد . یکی از مهم‌ترین مزایای دادزن همین نیازمندی‌های آنلاین رایگان و نامحدود است. بر خلاف آگهی‌های چاپی در روزنامه ها و مجلات ، که علی‌رغم پرداخت هزینه بالا، مخاطب محدود در بازه زمانی کوتاه‌مدت داشتند، در دادزن آگهی‌ها مخاطب بیشتری از سرتاسر کشور دارند و به مدت 60 روز در سامانه دادزن فعال می‌مانند. یاید اضافه کنیم که قابل ویرایش و دارای ظرفیت انتشار عکس‌های متعدد هستند. در خانه و هر ساعت از شبانه‌روز امکان ارسال آگهی و یا جست و جو در دادزن وجود دارد. کاربران با پرداخت مبلغی اندک می‌توانند آگهی‌های خود را تمدید کنند، دوباره به بالای صفحه بازگردند یا به آنها برچسب فوری بزنند .

خرید و فروش بدون واسطه

از هدف های اولیه و مهم سایت دادزن ، ترویج داد و ستد بین شهروندان، معامله مستقیم و بدون واسطه برای مردم بوده است. در نبود لایه‌های واسطه‌گری سنتی میان تولید کننده و خریدار مانند عمده‌فروش‌ها، توزیع کنندگان و خرده‌فروش‌ها که ارزش افزوده‌ای برای مشتری تولید نمی‌کنند، کالاها به قیمت اصلی خود که ب مراتب پایین‌تر است به فروش می‌رسند. این موقعیت برای کسب‌ و کارهای کوچک و یا نوپا هم بستری مناسب است. از این جهت که با سرمایه و ریسک کم‌تر می‌توانند خدمات و کالاهای خود را به طور مستقیم به مشتریان ارائه دهند و بفروشند.

سهولت دسترسی و استفاده

در سایت دادزن تمامی آگهی‌ها به دقت بر اساس نوع کالا و شهرهای مختلف دسته‌بندی شده‌اند و از این جهت جست‌وجوی کالاهای مورد نظر به راحتی صورت می‌گیرد. برای مشاهده آگهی‌‌ها و خرید، کاربران حتی نیازی به ثبت‌نام کردن در سایت ندارند. در تمامی ساعات شبانه‌روز امکان مشاهده و ارسال آگهی وجود دارد. بارگذاری اطلاعات نیز در دادزن با سرعتی بالا صورت می‌گیرد. امکان ارسال پیام درون برنامه ای به فروشنده زیر هر آگهی فراهم شده و برقراری ارتباط با آگهی‌دهنده را تسهیل کرده است. اپلیکیشن موبایل دادزن هم به مراتب کار را آسان‌تر کرده است. با یک گوشی در دست می‌توان انواع کالاها خرید و فروش کرد.

توسعه صنعت دست دوم

دادزن در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بازار اینترنی دست دوم بوده و همواره به دنبال توسعه و گسترش این صنعت بوده است. بخش عظیمی از کالاهایی که به چرخه مصرف بازمی‌گردند، وارداتی هستند. بنابراین بازگشت این کالاها به بازار، موجب کاهش خروج ارز و کاهش واردات می‌شوند. دادزن مرجعی است که از طریق آن می‌توان عمر مفید کالاها را افزایش داد و از طریق فروش کالاهایی که دیگر برای صاحب خود مصرفی ندارند، کسب درآمد کرد. به جای دور ریختن کالاها، می‌توان با قیمتی پایین یا حتی رایگان آن‌ها را در دادزن ارائه کرد. از طرفی مشتریان می‌توانند با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند. از مهم‌ترین مزایای توسعه بازار دست دوم نیز کمک به کاهش مصرف و آلودگی و حمایت از محیط زیست است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.