کار در سوئد

کشور سوئد از کشورهای واقع در شمال اروپا و جزو اتحادیه اروپا می باشد. بنابراین برای متقاضیان علاقه مند مهاجرت به اروپا ، اخذ ویزای کار در سوئد به معنی دسترسی به تمامی کشورهای عضو شنگن می باشد. داشتن چندین سال تجربیات کاری و تحصیلات عالیه برای پیدا کردن کار در سوئد می تواند به شما کمک کند، اما کافی نیست. آشنایی با زبان سوئدی و انگلیسی برای یافتن کار در سوئد الزامیست.

پنج دلیل برای کار در سوئد

کارگران دارای حقوق قوی هستند

حق و حقوق کارگران یکی از پایه های بازار کار در سوئد است. اتحادیه های کارگری قدرتمند هستند و مذاکرات جمعی به معنای توسعه محیطی است که سلامت و ایمنی کارکنان در اولویت اول قرار دارد. علاوه بر حمایت اتحادیه و اداره دولتی، اداره کار سوئد نیز رضایت متقاضیان کار در سوئد را تضمین می کند.

برابر بودن کارکنان

قوانین مبارزه با تبعیض سوئد تضمین می کند که هر کس بدون توجه به قومیت، مذهب، جنسیت، سن و معلولیت های جسمی، حق کار در سوئد را دارد.

خانواده شما می توانند اجازه اقامت بگیرند

هنگامی که شما برای اجازه کار در سوئد درخواست می کنید، می توانید برای اقامت همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال نیز درخواست کنید. همچنین شرایط کار و تحصیل در سوئد برای اعضای خانواده شما فراهم است.

نوآوری

کشور سوئد نوآوری را تشویق می کند و از شرکت هایی که به حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات به انرژی می پردازند، حمایت می کند. رتبه بندی های بین المللی، مانند شاخص نوآوری جهانی نشان می دهد که سوئد رهبر نوآوری جهان است.

سیستم رفاه

هنگام کار در سوئد، لازم نیست که در مورد هزینه های مراقبت های بهداشتی، مراقبت از کودکان یا آموزش فرزندان خود نگران باشید. کمک هزینه های دولت سوئد استفاده از این امکانات را برای شما مقرون به صرفه می کند و بسیاری از مزایا در سوئد رایگان هستند.

شرایط کار در سوئد

اگر شما شهروند یک کشور غیر اروپایی هستید، شما برای کار در سوئد نیاز به مجوز کار دارید. برای بدست آوردن کار در سوئد باید آگهی در اتحادیه اروپا و سوئیس حداقل به مدت ۱۰ روز تبلیغ شود. این یکی از الزامات اساسی برای واجد شرایط بودن برای اجازه کار در سوئد است. شرایط شما باید با آنچه که توسط قراردادهای جمعی سوئدی و یا آنچه که در صنعت شغل معمول است، مطابقت داشته باشد. حداقل حقوقی که ماهیانه باید به شما پرداخت کنند و در قرارداد قید شود مبلغ ۱۳۰۰۰ کرون (قبل از کم شدن مالیات) است. در سوئد می توانید با مهارت زبان انگلیسی کار و زندگی کنید، ولی برای کار در سوئد بهتر است که زبان سوئدی را بیاموزید.

تجربه کاری

یکی دیگر از شرایط ورود به سوئیس این است که تجربه کار یا یک کارآموزی در محل کار داشته باشید. این تجربه کاری به هنگام درخواست کار در سوئد می تواند به شما کمک کند.

نوشتن رزومه

یک CV که خلاصه ای از زمینه حرفه ای شما است باید ارائه کنید. حداقل این CV باید یک تا دو صفحه باشد که شامل یک مرور کلی از تجربه کار، تحصیلات، دستاوردها یا جوایز، مهارت های ویژه و … است. اطلاعات تماس شما همیشه باید در بالای صفحه اول قرار گیرد.

ارائه یک نامه

یک نامه تهیه کنید که بیانگر این باشد که شما فرد درست برای کار در سوئد هستید و تلاش کنید که این نامه به رزومه شما مربوط باشد. دقت کنید که نامه ارسالی شما بیشتر از یک صفحه نشود.

چگونگی آماده شدن برای مصاحبه کار در سوئد

شرکت اسناد شما را بررسی خواهد کرد و اگر شما واجد شرایط کار باشید برای مصاحبه با شما تماس خواهند گرفت. در فرآیند مصاحبه شما موقعیتی دارید که نشان دهید فرد درست برای این کار هستید. ممکن است در مصاحبه سوالاتی درباره خانواده و اوقات فراغت هم از شما پرسیده شود. اگر از خارج از کشور برای کار در سوئد درخواست می کنید، اولین مصاحبه شما ممکن است از طریق کنفرانس تلفنی یا ویدیویی انجام شود. اگر از شما خواسته شد که برای مصاحبه به سوئد بروید، نیاز به ویزا دارید.

قوانین کار در سوئد

به طور کلی، شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید برای کار در سوئد مجوز داشته باشند. چند قانون استثنایی برای کار در سوئد وجود دارد. شهروندان استرالیا، کانادا، نیوزیلند و کره جنوبی در سن ۱۸ تا ۳۰ سال می توانند با ویزای کار تعطیلات تا یک سال در سوئد کار کنند. اگر شما یک شهروند غیر اروپایی هستید، می توانید برای همسر و فرزندان (زیر ۲۱ سال) حق اقامت بگیرید. همچنین فرزندان بالای ۲۱ سال که به صورت مالی به شما وابسته هستند حق دارند که به شما ملحق شوند. آنها باید به عنوان بخشی از درخواست شما یا به طور جداگانه ای درخواست مجوز اقامت کنند.

ساعات کاری

یک هفته کاری در سوئد بیش از ۴۰ ساعت کار نمی شود و تقریبا یکی از کمترین ساعات کاری در بین کشورهای اروپایی است. (میانگین ساعات کار در اتحادیه اروپا ۴۸ ساعت است).

تعطیلات

به طور متوسط، سوئدی ها دارای ۳۳ روز تعطیلات سالانه هستند که نسبت که میانگین اتحادیه اروپا (۲۵ روز)، بیشتر است. برای سوئدی ها در تابستان، حتی تا چهار هفته متوالی، تعطیلات طولانی مدت غیر معمول نیست.

نرخ مالیات

سوئد دارای یک سیستم مالیاتی پیشرفته است با نرخ مالیاتی پایین تر برای کسانی که کمتر درآمد کسب می کنند. به طور کلی مالیات بر درآمد در سوئد نسبتا بالا است. مالیات های محلی حدود ۲۹ تا ۳۵ درصد متغیر است. مالیات بر درآمد ملی نیز وجود دارد که در صورت درآمد بیش از ۶۷۸٫۰۰۰ کرون نرخ مالیات بر درآمد می تواند تا حدود ۵۵ درصد باشد. بعد از شش ماه زندگی در سوئد باید مالیات بر درآمد خود را بپردازید.

حقوق و دستمزد در سوئد

برخی از مشاغل در سوئد هستند که درآمد بیشتری نسبت به شغل های دیگر دارند که در جدول زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:

کار در سوئدحقوق و دستمزد به کرونحقوق و دستمزد به دلار $
پزشک۱٫۰۵۰٫۰۰۰ کرون۱۶۱٫۲۸۷ دلار
کارگردان۹۲۹٫۳۷۶۱۲۱٫۶۴۶
مدیریت کسب و کار۸۰۴٫۰۰۰۹۷٫۷۴۴
استاد دانشگاه۶۹۲٫۸۰۰۹۴٫۵۲۸
مدیر۶۸۴٫۰۸۶۸۸٫۱۶۱
مدیر پروژه آی تی۶۳۵٫۲۵۸۸۰٫۲۱۸
مدیر پروژه۵۷۹٫۳۰۶۷۹٫۶۰۶
مدیر فروشگاه۵۹۳٫۹۱۶۷۵٫۵۹۹
تحلیلگر مالی۵۳۰٫۸۰۰۶۷٫۴۰۵
مهندس نرم افزار۴۷۸٫۴۴۴۶۱٫۲۴۱
مهندس۴۷۷٫۵۷۵۶۰٫۰۵۴
توسعه دهنده نرم افزار۴۵۹٫۸۳۹۵۷٫۴۱۹
دستیار استاد دانشگاه۴۴۹٫۹۵۵۵۶٫۷۲۶

مشاغل مورد نیاز سوئد

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • داروها
  • تجهیزاتی مانند بلبرینگ، قطعات رادیو و تلفن و وسایل نقلیه
  • وسایل نقلیه موتوری
  • کالاهای خانگی
  • آهن و فولاد
  • محصولات چوب خمیر و کاغذ
  • غذاهای فرآوری شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.