مقایسه سوبارو لگاسی (Subaru Legacy) با خودروهای هم‌رده

سوبارو لگاسی (Subaru Legacy)

برای مقایسه سوبارو لگاسی با خودروهایی که کیفیت، قیمت، امنیت و سرعتشان در حد این سدان ژاپنی باشد نیاز به جست‌وجوی زیادی نیست چون در این تیپ و کلاس خودروهای بسیاری هستند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. بااین‌حال، برای مقایسه به‌سراغ، ترین‌های بازار رفتیم تا بتوانیم کیفیت و امکانات خودروهایی در این سطح را در کنار یکدیگر محک بزنیم.

مقایسه با هیوندای سوناتا LF
سوبارو لگاسی و هیوندای سوناتا LF از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر هستند. برای مقایسه این دو اتومبیل در گام اول باید سراغ مشخصات فنی آنها برویم. نسخه ۲۰۰۹ سوبارو لگاسی از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۴۹۸ سی‌سی بهره می‌برد که می‌تواند ۱۷۵ اسب‌بخار قدرت تقدیم شما شما کند. در مقابل هیوندای سوناتا ال‌اف، موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۲۳۵۹ سی‌سی دارد که با اینکه این حجم موتور از لگاسی کمتر است اما حدود ۱۷۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت لگاسی ۱۵ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سوناتا اعلام شده است، ولی در عوض شتاب سوناتا ۰.۱ ثانیه کمتر از لگاسی خواهد بود، یعنی سوناتا در ۹.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی لگاسی ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف سوخت سوناتا ۸.۵ لیتر. باک هر دو اتومبیل ۷۰ لیتر ظرفیت دارد و از نظر استاندارد آلایندگی هم هر دو یورو ۵ را دریافت کرده‌اند. در مقایسه ایمنی دو خودرو باید گفت که برنده لگاسی است، چون از کیسه هوای جانبی و پرده‌ای هم بهره می‌برد، در حالی که سوناتا فقط کیسه هوای راننده و سرنشین جلو را دارد. هم لگاسی و هم سوناتا دارای آپشن‌های متنوع و خوبی هستند که از این نظر خیال راننده و سرنشینان را راحت می‌کند، البته اختلاف‌های جزئی هم وجود دارد. مثلا لگاسی سیستم تهویه مطبوع دوگانه با کانال مخصوص سرنشینان عقب دارد که سوناتا از داشتن این امکان محروم است. در عوض سوناتا سردکن صندلی دارد که لگاسی چنین امکانی را ندارد. 

مقایسه با تویوتا کمری XV50
تویوتا کمری XV50 (جی ال) هم یکی از رقبای لگاسی است. در مقایسه فنی این دو اتومبیل باید گفت که هر دو از پیشرانه ۲.۵ لیتری بهره می‌برند که البته لگاسی با این پیشرانه می‌تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند و کمری ۱۷۸ اسب‌بخار. هر دو اتومبیل هم از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک بهره می‌برند. در رقابت شتاب دو اتومبیل، برنده کمری است که حدود ۰.۷ ثانیه زودتر از لگاسی می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. اما حداکثر سرعت لگاسی بیشتر از کمری خواهد بود؛ حداکثر سرعت لگاسی ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت کمری ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. از نظر ایمنی هم باید گفت که کمری با داشتن ایربگ زانویی، دست برتر را نسبت به لگاسی دارد. ظرفیت مخازن سوخت هر دو اتومبیل ۷۰ لیتر و هر دو دارای استاندارد یورو ۵ هستند. از نظر امکانات هم بستگی دارد که کدام تیپ کمری را با لگاسی مقایسه می‌کند. اما به طور کلی باید گفت که امکانات و آپشن‌ها لگاسی بیشتر از تویوتا کمری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.