سرانجام ‌بنز رقیب ب‌ ام‌ و X7 را رو کرد، GLS پرچمدار شاسی‌ بلندهای مرسدس بنز

زمان زیادی تا رونمایی از شاسی ‌بلند فول‌سایز مرسدس ‌بنز GLS باقی نمانده است. خودرویی که گفته می‌شود مراسم رسمی رونمایی از آن در نمایشگاه نیویورک خواهد بود.

با انتشار آخرین تصاویر جاسوسی از تست‌های استتاری این خودرو، تقریباً مطمئن هستیم که این خودرو به زودی وارد بازار می‌شود. با این حال کارشناسان بر این باورند که پوشش خودروی فوق آنقدر سنگین نیست که نتوان زبان طراحی آن را حدس زد. به نظر می‌رسد مرسدس‌ بنز عمده تلاش خود برای بهینه‌سازی چهره شاسی‌ بلند جدید خود را روی چراغ‌های جلو و البته جلوپنجره به کار برده است. این‌ها درست همان بخش‌هایی هستند که گویا شرکت مایل بوده تا به واضح‌ترین شکل ممکن دیده شوند.

روی مرسدس بنز GLS می‌توان LEDهای نور روز به سبک برش‌های چشم کوسه‌‌ای را مشاهده کرد. ترسیمی که اغلب روی نسخه‌های لوکس و اسپرت شرکت مانند SL و البته سری S می‌دیدیم. یکی از نقاط عطف در طراحی این خودرو را باید جای‌گذاری خروجی‌های اگزوز آن تلقی کرد.

این یکی از معدود بارهایی است که ستاره نقره‌فام اشتوتگارت از اگزوزهای دوبل حالت‌دار برای یک خودرو استفاده می‌کند. چنین چیزی را حتی روی خودروی فوق اسپرتی مانند AMG GT نیز به این فرم ندیده بودیم. البته شرکت نشان داده است که بعد از سال‌ها این توانایی را داشته است که دست به تغییرات انقلابی در نمای پشتی شاسی‌بلندهای سایز بزرگ خود نیز بزند.

تمام تلاش مرسدس ‌بنز با GLS جدید خود تنها در راستای رقابت با غول تنومند ب‌ ام‌ و یعنی X7 بوده است. خودرویی تازه‌وارد و نوظهور که پیش‌بینی می‌شود بتواند بازار شاسی‌بلندهای لوکس سایز بزرگ را دستخوش تغییر کند. درباره قوای محرکه این خودرو حرف و حدیث فراوان است. گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور یک پیشرانه با ۶۰۰ تا ۶۳۰ اسب‌بخار قدرت دارد. مرسدس ‌بنز می‌داند که باید زودتر از رقیب باواریایی‌ خود دست به کار شود و بخش موتوراسپرت AMG‌ را وارد بازی کند چراکه احتمال عرضه X7M با کمک بخش موتور اسپرت M Power نیز وجود دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.