بهار نزدیکه ! حیاط و تراس خونه رو بهاری کنیم

بهار فصل نو شدن و تولد دوباره زمین است؛ با آمدن بهار است که انسان به رحمت خداوند امیدوار می‌شود و پی به قدرت بی‌انتهای او می‌برد. قطعا می‌توان با ایجاد تغییراتی هرچند کوچک و کم‌هزینه در خانه و حیاط، این زیبایی را به منازل خود نیز هدیه دهیم.

کم‌کم داریم به بهار نزدیک می‌شویم و برای آنکه بتوانید حیاط و تراس خانه خود را بهاری کنیم، راهکارهایی ساده و در بسیاری موارد کم‌هزینه وجود دارد که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

۱ . استفاده از گلدان‌ های پلاستیکی روی نرده های تراس
خلاقیت و استفاده از ذوق هنری که در وجود هر انسانی نهفته است، یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند عطر و بوی بهار را به خانه‌ها هدیه دهد.

این خلاقیت می‌تواند به‌کار گیری گلدان‌های پلاستیکی و رنگارنگ باشد؛ مثلا شکافی در وسط بدنه گلدان‌ها ایجاد کنید و آن‌ها را روی نرده‌هایی که به عنوان حفاظ دورتاردو تراس وصل شده است، قرار دهید. با این روش فضایی زیبا و سرسبز را با گلدان‌هایی که عاشقشان هستید، در تراس خانه خود ایجاد خواهید کرد.

۲ . قرار دادن نیمکت های چوبی در حیاط
استفاده از لوازم خانه که پیش‌تر از آن‌ها استفاده می‌کردید و اکنون در گوشه‌ انباری بدون هیچ استفاده‌ای رها شده است، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در زیباتر شدن حیاط داشته باشد.

نیمکت‌های چوبی که مدت‌ها از عمر آن‌ها گذشته است تنها با کمی رنگ، دوباره زیبایی و جذابیت خود را به‌دست آورده و شما با قراردادن آن‌ها در گوشه حیاط و چیدن چند گلدان در کنار این نیمکت‌ها، فضایی بهاری و دوست‌داشتنی را به حیاط می‌بخشید.

۳ . تعمیر کردن وسایل تراس و حیاط
رسیدن به فضای تراس و حیاط، برای زیبا کردن محیط خانه‌ای که در آن سکونت می‌کنید، بسیار موثر است. سعی کنید در صورت وجود گلدان‌های شکسته داخل تراس آن‌ها را تعویض کنید؛

پایه‌های شکسته میز و صندلی داخل تراس که از آن‌ها برای صرف چای عصرانه استفاده می‌کنید را تعمیر کنید.

شاخه‌های پوسیده و برگ‌های خشک‌شده‌ درختان و گلدان‌هایی که در حیاط قرار دارد را بچینید و هرس کنید و جانی دوباره به آن‌ها ببخشید.

پنجره‌های شکسته تراس را تعویض کنید و چارچوب درب تراس را که نیاز به رنگ‌آمیزی دارد، با رنگی شاد و بهاری، رنگ کنید. با تعمیر لوازم خانه به راحتی می‌توانید به زیباتر شدن حیاط و تراس خانه کمک کنید.

۴ . از پارچه‌ های رنگی در تزئین تراس استفاده کنید
پارچه‌های رنگارنگ نقش قابل توجهی در زیباتر کردن فضای خانه و قطعا داشتن تراسی زیبا ایفا می‌کند. اگر تراس نقلی دارید، می‌توانید با کمی ذوق و سلیقه شخصی از پارچه‌های رنگی اما ارزان‌‌قیمت به عنوان پرده‌ای شیک، زیبا و در عین حال ساده برای تزئین پنجره‌های تراس استفاده کنید.

۵ . از نگهدارنده های چوبی در تراس استفاده کنید
امروزه به راحتی می‌توانید نگهدارنده‌های چوبی را که با قیمتی ارزان و به‌صرفه در گل‌فروشی‌ها عرضه می‌شود تهیه کنید و آن‌ها را در تراس خانه قرار دهید.

اگر دوست دارید می‌توانید با کمی رنگ،‌ جلوه‌ای که خود می‌پسندید به این نگهدارنده‌های چوبی ببخشید و گلدان‌هایی که در هر کدام گل‌های زیبا و بهاری قرار دارد، روی آن‌ها بچینید. مطمئن باشید با تماشای فضای زیبا و بهاری تراس، خستگی و هزینه‌ای که برای ایجاد این زیبایی خارق‌العاده متحمل شدید، به فراموشی سپرده می‌شود.

۶ . از چمن مصنوعی برای تراس استفاده کنید
استفاده از چمن‌ مصنوعی برای کف تراس دیگر راهکاری است که می‌توانید از آن استفاده کنید و مطمئن باشید زمانی که نتیجه کار را ببینید، نه تنها از انجام این کار پشیمان نخواهید شد، بلکه به دیگران نیز استفاده از چمن مصنوعی را پیشنهاد خواهید کرد؛ چرا که چمن‌ مصنوعی زیبایی، سرسبزی و آرامش بهاری را برای تراس خانه شما به ارمغان خواهد آورد.

۷ . استفاده از جعبه های میوه در تراس
یافتن جعبه‌های چوبی که معمولا به عنوان جعبه میوه استفاده می‌شود، یکی دیگر از راهکارهای زیباتر کردن محیط تراس است.

کافی است با کمی تغییر در ظاهر آن‌ها با رنگ‌ کردن و خارج کردن چوب‌های شکسته، از آن‌ها به عنوان فضایی برای چیدن گلدان‌ها استفاده کرد. درواقع با این کار، نظم‌بخشی خاصی را برای تراس خانه ایجاد خواهید کرد.

همچنین تحولی زیبا و دوست‌داشتنی را در تراس خانه به‌وجود خواهید آورد که گویا بهار را به محوطه تراس دعوت کرده‌اید.

۸ . مرتب کردن حیاط خانه
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برخی از لوازم خانه که اضافی است و دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را در گوشه‌ حیاط قرار دادید و متاسفانه آن را به انباری تبدیل کرده‌اید.

اگر کمی حوصله به خرج دهید و زمان بگذارید، با سروسامان دادن به این لوازم خانه، وضعیت حیاط را تغییر اساسی خواهید داد و آن را به مکانی دلنشین و دوست‌داشتنی برای نوشیدن یک فنجان چای و میل کردن عصرانه‌ای مطبوع در کنار خانواده تبدیل می‌کنید.

۹ . برای دکوراسیون حیاط از  گلدان، حوض آب و آب نما استفاده کنید
وجود گل و گیاه، حوض آب و آب‌نمایی که وسط حوض قرار دارد، می‌تواند طراوت و شادابی بهار را به هر خانه‌ای هدیه دهد.

می‌توان با قرار دادن تعدادی گلدان زیبا از گل‌های بهاری، کاشت چند درخت در باغچه حیاط، قرار دادن حوض آب و تعبیه آب‌نما وسط حوض، پیش از آمدن بهار،‌‌‌‌ آن را در خانه خود تجربه کنید.

۱۰ . تراس را با باغچه های عمودی زیبا کنید
اگر دنبال زیبایی و سادگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از باغچه‌های آویز استفاده کنید. اگر توان مالی مناسبی دارید می‌توانید از عزیزانی که در ساخت این باغچه‌های زیبا و خاص مهارت دارند، کمک بگیرید و فضایی دلنشین را در تراس خانه خود، ایجاد کنید.

می‌توانید بخواهید تا در این باغچه‌های عمودی، گل‌ها و گیاهان رونده کاشته شود  و همچنین فضای آن را با گل‌های همیشه بهار، پر کنند.

۱۱ . در حیاط و تراس از مبلمان استفاده کنید
استفاده از مبلمان به عنوان لوازم خانه، امری عادی و کاملا بدیهی است. این در حالی است که ممکن است با دیدن مبلمان در حیاط یا تراس، کمی تعجب کنید.

اما اگر به دنبال آن هستید که حیاط خانه و تراس خانه خود را برای آمدن فصل بهار آماده کنید و درواقع حال و هوایی بهاری به دکوراسیون منزل خود ببخشید، بهتر است به سراغ لوازم خانه بروید مثلا مبلمانی که قبلا استفاده شده و اکنون قصد دارید آن‌ها را تعویض کنید.

می‌توانید برای مقرون به صرفه‌ بودن، پارچه‌های ارزان تهیه کنید و روی مبل را تعویض کنید. سپس این مبلمان تازه و زیبا را در قسمتی از حیاط خانه یا تراس قرار دهید.

با چیدن جعبه‌ گل‌های معطر، گلدان‌های گیاهان همیشه سبز و گلدان درختچه‌های زیبا در فضای پیرامون، مکانی شگفت‌انگیز و روح‌نواز را در اختیار خواهید داشت.

امیدواریم همیشه بهاری باشید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.