مهم‌ترین خودروهایی که در نمایشگاه آلمان خواهند بود

نمایشگاه خودرو در آلمان

در حالی که شروع نمایشگاه خودرو فرانکفورت را برخی به سال ۱۸۹۶، برخی به سال ۱۹۱۹ و برخی دیگر سال ۱۹۹۱ حواله می‌دهند، هیچگاه در ۱۲۰ سال اخیر از شور و حرارت برگزاری این رویداد فناوری و صنعتی کاسته نشده و حالا تا پنجشنبه قرار است دوره جدید آن با تمرکز روی تولیدات برقی، حمل و نقل اشتراکی و رانندگی هوشمند کار خود را رسما آغاز کند. پیش‌بینی می‌شود چیزی نزدیک به هزار شرکت و هشت میلیون نفر بازدیدکننده از شصت و هشتمین دوره این رویداد مهم بازدید کنند.

بی‌شک نمایشگاه خودروی فرانکفورت مهم‌ترین رویداد خودرویی جهان بوده و امسال نیز شاهد معرفی محصولات جدید زیادی در این نمایشگاه خواهیم بود. البته دنیای خودرو در سال‌های اخیر کاملاً دگرگون شده و جهت‌گیری‌های جدیدی را شاهد هستیم به گونه‌ای که برخی از خودروسازان درجه‌یک جهانی در برخی نمایشگاه‌های معتبر شرکت نمی‌کنند و به‌جای آن بیشتر روی فضای مجازی و رویدادهای شخصی و تکنولوژی تمرکز کرده‌اند اما با این‌ حال نمی‌توان اهمیت نمایشگاه‌هایی همچون فرانکفورت را انکار کرد. این رویداد امسال میزبان خودروهای سبک، سنگین، کلاسیک و تیونینگ شده است. ضمن اینکه در دامنه‌ای گسترده روی تکنولوژی خودران تمرکز دارد. اینجا مروری خواهیم داشت روی پنج خودرو مهمی که در خلال این رویداد معرفی می‌شوند و احتمالا بیشترین استقبال را متوجه سازندگان‌شان خواهند کرد.

فولکس واگن آی‌دی۳

حالا پس از طی حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر مسافت، اولین فولکس کاملا برقی جهان آزمایش‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. آی‌دی۳ که قرار است مستقیما بازار خودروهایی نظیر تسلا مدل۳، نیسان لیف و رنو زوی را در اروپا هدف قرار دهد، در تریم‌های مختلف بسته به بهای پرداختی چیزی بین ۳۳۰ ال ۵۵۰ کیلومتر برد داشته و ارزش خرید بالایی دارد. طرح نهایی این خودرو مهم‌ترین مسئله‌ای است که علاقه‌مندان را برای دیدنش رهسپار فرانکفورت خواهد کرد.

لندروور دیفندر

با اینکه تصویر کلی خودرو، طرح کابین و مشخصات فنی دیفندر جدید لو رفته اما هنوز هم عطش بالایی برای دیدن دستپخت جگوار لندروور وجود دارد و خب، به نظر می‌رسد سازنده بریتانیایی به‌رغم همه انتقادات کار در خور توجهی ارائه خواهد داد.

هیوندای ۴۵ برقی

گفته شده هیوندای با این کانسپت برقی سعی دارد زیربرند تازه خود را به جهان معرفی کند. طرح اولیه ۴۵ به محصولات دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی با فرم فست بک، جعبه‌ای، رترو و اسپورت شبیه است و به نظر می‌رسد کیفیت طراحی قابل تحسینی از خود ارائه کند.

اشکودا اکتاویا ۲۰۲۰

نسل تازه سدان اهل جمهوری چک، کیفیتی به مراتب بهتر از همیشه خواهد داشت. این را می‌توان از روی رندرهای خودرو که در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده‌اند فهمید. در عین حال اکتاویا ارزش بالایی برای اشکودا داشته و به نظر تمام هم و غم سازنده روی توسعه کیفی این سدان پرفروش قرار دارد.

ب ام و آی۴

سدان تمام برقی، پیشرفته و جذاب خودروساز باواریا برای شکست دادن محصولاتی نظیر تسلا مدل ۳ قرار است در نمایشگاه ۲۰۱۹ فرانکفورت معرفی شود. خودرویی که با زبان طراحی تازه شرکت که نادر فقیه‌زاده عضو برجسته دپارتمان طراحی گروه ب.ام.و در خلق آن مشارکت داشته، ساخته و پرداخته شده و گفته می‌شود احتمالا تحسیت همگان را برخواهد انگیخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.