چه ماشین‌ هایی برای چه نیازهایی مناسب‌ تر هستند، در این مورد بیشتر بدانیم

ماشین خوب خریدن چیزی بیشتر از پیدا کردن یک وسیله نقلیه خوب است، موضوع  پیدا کردن ماشین مناسب برای ماست؛ این‌که چه ماشینی انتخاب می‌کنیم اهمیت ندارد، مهم ویژگی‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. در این مطلب سعی داریم که فرآیند خرید ماشین را برایتان آسان‌تر کنیم.

در ابتدا باید از خودمان بپرسیم قرار است با ماشینمان در شهر، خیابان‌گردی کنیم؟ یک وسیله نقلیه ثابت برای خانواده داشته باشیم؟ یک ماشین کار قدرتمند بخریم؟ یا برآیندی از آن‌ها؟ برخی از نکته‌های کلیدی برای انتخاب وسیله نقلیه که ممکن است انتخاب ما باشد، در اینجا آورده‌ایم.

بودجه

طبق معمول حرف اول را پول می‌زند! مخصوصاً با وضعیتی که قیمت خودرو در ماه‌های اخیر پیداکرده، اصطلاحاً اول باید به جیبتان نگاه کنید و بر مبنای بودجه‌ای که می‌توانید به خرید خودرو اختصاص دهید، گزینه‌هایتان را انتخاب کنید.

خانواده

موقع خرید یک ماشین خانوادگی، فضای کافی یک اولویت است. باید ماشینی انتخاب کنید که کابین آن فضای کافی برای همه اعضای خانواده، مواد غذایی، صندلی کودک، تجهیزات ورزشی کودکان و سایر نیازهای روزانه را فراهم می‌کند، تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید. وقتی موضوع ماشین‌های خانوادگی به میان می‌آید، در درجه اول سدان‌ها و بعدازآن کراس‌اوورها انتخاب‌های اصلی هستند.
از ماشین مناسب خانواده زیر صدمیلیون تومان می‌توان به ال نود و و دنا اشاره کرد.

ماشین کار

پیدا کردن وسیله نقلیه برای کار بستگی به الزامات کار دارد. اگر هدفتان فعالیت در حوزه حمل‌ونقل کالاست، باید با توجه به بودجه‌تان به سراغ وانت‌ها و پیکاپ‌ها بروید که تنوع زیادی هم در بازار دارند. بسیار مهم است که قدرت و توانایی حمل بار را قبل از خرید خودرو و متناسب با کاری که می‌خواهید با آن انجام بدهید بررسی کنید. نیسان وانت از کاری‌ترین وسایل نقلیه است که قیمتی از زیر چهل میلیون تومان تا بالای صدمیلیون تومان دارد.

جوان‌پسندها

جوان‌ها معمولاً علاقه چندانی به سدان‌های متوسط و بزرگ خانوادگی ندارند و هاچ‌بک‌ها و کروک‌ها و اسپرت‌ها را ترجیح می‌دهند. این خودروها شاید نرمی و آسایش سدان‌های خانوادگی را نداشته باشند، اما استایلی دارند که بیشتر به سلیقه جوان‌ها می‌خورد. در بین ماشین‌های جوان‌پسند زیر صدمیلیون می‌توان به ۲۰۶،‌ تیبا ۲، ام وی ام ۱۱۰ و گل اشاره کرد.

تردد

اگر شک دارید که چه ماشینی برای رفت‌وآمد مناسب است، بدانید که اکثر رانندگان بر کارایی تمرکز می‌کنند تا هزینه‌های سوخت را پایین بیاورند. بااین‌حال، به دلیل اینکه در طول تردد و سفر زمان زیادی را در وسیله نقلیه خود می‌گذرانید باید مطمئن شوید که راندن آن آسان است.

ایمنی

ایمنی ماشین یک جنبه مهم است، چون علاوه بر اینکه باعث احساس امنیت  در طول مسیر می‌شود، شاید لازم شود که با آن بچه‌ها را به مدرسه و مهد برسانیم. یا آن‌ها را به ‌قرارهای دوستانه‌شان ببریم.

مصرف سوخت

بهینه بودن مصرف سوخت ماشین برای کمک به مدیریت هزینه‌ها ضروری است.

سرگرمی

ماشین‌هایی که ویژگی‌های سرگرمی مانند پورت‌های شارژی USB یا صفحه نمایش پشت صندلی دارند، می‌توانند هنگام رانندگی با کودکان مفید باشند.

ماشین‌های شهری

کارایی، مانورپذیری و پارک‌پذیر بودن از ویژگی این قبیل ماشین‌ها است. برای رانندگان شهری، هنگام خرید ماشین، کارایی در شهر بسیار مهم است. یک وسیله نقلیه منعطف که می‌تواند در ترافیک سریع عمل کند باعث می‌شود که رانندگی در شهر راحت‌تر شود. ماشینی که آن را می‌توان در هر نقطه پارکینگ پارک کرد، همیشه یک امتیاز است. استایل و طراحی ماشین هم همچنین یک عامل کلیدی برای بسیاری از رانندگان شهر محسوب می‌شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.