۱۰ ویژگی فنی یک موبایل سالم

در دسته کالای دیجیتال سایت دادزن و در بخش موبایل و تبلت می‌توانید تعداد زیادی آگهی فروش موبایل پیدا کنید، به دلیل تعدد آگهی‌ها تقریبا هر مدل گوشی قدیمی و جدیدی در این بخش یافت می‌شوند، اما حتما از خودتان می‌پرسید که چگونه می‌توانید مانند یک متخصص تمام قسمت‌های گوشی را از نظر فنی بررسی کنید و یک موبایل سالم بخرید؟ ما ۱۰ ویژگی فنی که نشان دهنده سالم بودن یک گوشی است را با شما در میان می‌گذاریم.

 

تماس به درستی برقرار می‌شود

گوشی باید آنتن دهی درست داشته باشد. سیم‌کارت خود را درون آن قرار دهید و تماس برقرار کنید. این پایه‌ای‌ترین کاربرد یک تلفن همراه است. همچنین کیفیت صدای میکروفون و بلندگو و اسپیکر را در این تماس چک کنید. صدا باید بدون نویز و قطعی و شفاف باشد. اگر گوشی مورد نظر رجیستر نشده باشد شما قادر به برقراری تماس نخواهید بود.

 

باتری سالم است

اصلی‌ترین مشکلات مربوط به باتری تلفن‌های همراه شامل خالی شدن سریع شارژ، دیر پر شدن باتری، شارژ نشدن، خاموش شدن علی‌رغم داشتن باتری و گرم شدن بیش از حد گوشی هستند. باتری‌ گوشی‌ یک حد نصاب شارژ دارد و بعد از مدتی ظرفیت آنها کاهش خواهد یافت و فاسد می‌شود. باتری باید در ۲الی ۳ ساعت به طور کامل شارژ شود و در حد معقول شارژ نگه دارد. اگر باتری قابل جدا شدن از دستگاه است، در صورت معیوب بودن می‌توانید آن را تعویض کنید، ولی در مورد گوشی‌هایی که باتری داخل آنها قرار دارد باید احتیاط بیشتری به خرج دهید.

 

گوشی ویروسی نیست

اگر باتری بسیار زود خالی می‌شود، اپلیکیشن‌های ناخواسته روی گوشی نصب می‌شوند، اتصالات اینترنت به طور خودکار قطع و وصل می‌شود، سرعت عمل گوشی کم است و حجم اینترنت به صورت پنهان مصرف می‌شود باید به وجود بدافزارها شک کنید. هیچ جای نگرانی نیست، پس از خرید تمام اطلاعات را پاک کنید و از یک آنتی ویروس کمک بگیرید.

 

تاچ و ال‌سی‌دی سالم هستند

تاچ و ال‌سی‌دی در گوشی‌های جدید یکپارچه و در گوشی‌های قدیمی‌تر جدا هستند. تعمیر شکستگی ال‌سی‌دی و تعویض تاچ گوشی می‌تواند هزینه‌ی زیادی داشته باشد. همچنین تصویر نباید زرد باشد، زردی نشانه‌ی کارکرد زیاد گوشی است.

 

اثری از آب خوردگی نیست

تعمیر گوشی آب خورده در بیشتر موارد نیاز به تعویض برد یا تاچ دارد.  تعویض برد اصلی تقریبا  قیمتی برابر خرید گوشی نو دارد. بیشتر گوشی‌های آب خورده حتی روشن نیز نمی‌شوند، اما اگر گوشی روشن می‌شود باید بدانید که LCD   گوشی آب خورده در برخی قسمت‌ها نور بیشتری دارد.

 

دوربین‌ها سالم هستند

دوربین سلفی و دوربین عقب باید تصویری شفاف و با کیفیت ثبت کند و پیکسل‌های سوخته در تصویر مشاهده نشوند. یک عکس با فلاش بگیرید تا مطئن شوید که فلاش نیز سالم است. خط و خش های روی لنز باعث تاری تصویر خواهند شد.

 

عملکرد گوشی کند نیست

ویروس‌ها، پر بودن حافظه، قدیمی بودن مدل گوشی و تعدد برنامه‌های در حال اجرا می‌توانند باعث کند شدن گوشی‌های همراه شوند. قبل از هر چیزی وضعیت حافظه گوشی را بررسی کنید. هر چه گوشی‌ به روز‌تر باشند، سرعت عملکرد آن نیز بالاتر است.

 

عملکردهای جانبی به درستی کار می‌کنند

گوشی را به یک مودم وای فای متصل کنید و مطمئن شوید که اتصال اینترنت برقرار است. همچنین بلوتوث را نیز امتحان کنید. کارت SD را وارد کنید و بررسی کنید که درگاه درست کار می‌کند. گوشی‌های هوشمند متوجه چرخش گوشی می‌شوند و جهت نمایش تصویر را تغییر می‌دهند، این ویژگی مربوط به ژیروسکوپ گوشی است که باید آن را نیز تست کنید.

 

دکمه‌ها سالم هستند

دکمه‌های تلفن همراه نسبت به چند سال قبل بسیار کمتر شده‌اند، اما هنوز هم دکمه‌های مربوط به خاموش و روشن کردن دستگاه و کم یا زیاد کردن صدا وجود دارند.عملکرد هر دکمه‌ را به طور مجزا بررسی کنید.

 

اتصالات کابلی سالم هستند

سیم‌ها و اتصالات برقی در معرض قطع شدن و از کار افتادن هستند. برای گرفتن تست گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و یک فایل انتقال دهید تا مطمئن شوید که گوشی توسط کامپیوتر شناخته می‌شود.

 

ترفند کارشناس

دسترسی به منو‌ی مخصوص تست‌های قبل از خرید:

اگر گوشی سامسونگ می‌خرید با شماره‌گیری کد *#۰*# می‌توانید به بخش منو‌ی مخصوص تست‌های قبل از خرید دسترسی پیدا کنید. در این منو‌ها می‌توانید پیکسل‌ها، دوربین، صدا، ویبره، ژیروسکوپ و… را چک کنید. در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید با شماره‌گیری کد *#*#۴۶۳۶#*#* این منو را ببینید. برای چک کردن گوشی‌هایی که سیستم ‌عامل iOs نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌های موجود در اپ‌استور استفاده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.